مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت:

واکسن ایرانی کرونا هنوز مجوز مطالعات بالینی انسانی نگرفته است

جهانپور گفت: واکسن کرونا در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در حال پیگیری است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،کیانوش جهانپور مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت امروز در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای آنلاین با خبرنگاران هرمزگان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یکی از دانشگاه‌های پرتلاش کشور است که در عرصه‌های گوناگون تلاش فراوانی داشته است و در همه هفته‌ها و ماه‌های اخیر درخشید.

او با بیان این که ایثارگری خانواده سلامت در هرمزگان و سیاست‌گذاری هوشمندانه و تدابیر هیأت رییسه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان منجر به خدمات خوبی شده است، اضافه کرد: امیدواریم این تلاش‌ها با جدیت و همت ادامه یابد.

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت با اشاره به در پیش بودن محرم و وجود برخی نگرانی‌ها در حوزه سلامت مردم، از تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع تقلید در این زمینه تشکر و قدردانی کرد و همکاری خوب متشرعین و عزیزان فعال در برگزاری مراسم محرم را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: بدون شک با رعایت دستورهای بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی می‌توان ماه محرم را به خوبی برگزار و جلوه‌های ارادت مردم را به خاندان اهل بیت (علیهاالسلام) شاهد بود.

جهانپور به اجرای هرچه جدی‌تر پویش من ماسک می‌زنم اشاره کرد و کاهش نسبی آمار فوتی و بستری را ناشی از عمل به این موضوع دانست و از همه مردمی که در مراسم عزاداری اباعبدالحسین حضور می‌یابند، خواست تا حتما استفاده از ماسک را مورد توجه قرار دهند.

او درباره وضعیت واکسن ایرانی کرونا نیز عنوان کرد: واکسن کرونا در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در حال پیگیری و اقدام است. این شرکت‌ها در حال تلاش برای جلب حمایت‌ها شده‌اند. دو شرکت دانش بنیان تاکنون توانسته‌اند واکسن را تا مرحله حیوانی آن برسانند که ثمر بخش بوده است. پس از تأیید سازمان غذا و دارو مجوز ورود به مرحله مطالعات انسانی را آغاز خواهند کرد. تا این لحظه هنوز این مجوز صادر نشده است.

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت ادامه داد: نگاه وزارت بهداشت یک نگاه مسابقه‌ای نیست و دقت لازم در این زمینه باید صورت بگیرد.

جهانپور اضافه کرد: هیچ پیش‌بینی نمی‌توان در مورد اثربخشی و پایداری این واکسن داشت اما بدون رویکرد تبلیغاتی این مسیر را  بصورت علمی پیگیری می کنیم که بحمدالله نتایج آن رضایت‌بخش بوده است.

او همچنین بیان داشت: تولید انبوه واکسن باید پس از تأیید مراحل بالینی باشد. در این زمینه نمی‌توان وعده‌ای تا اوایل سال آتی به مردم داد.

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: ۳ سناریو برای ادامه کرونا در کشور وجود دارد. یکی ورود به فصل سرد در پاییز و زمستان است و اگر دستورهای بهداشتی جدی گرفته نشود، فاجعه در راه خواهد بود و افزایش چند برابری ابتلا و فوتی را خواهیم داشت که بسیار نگران کننده است.

او خاطرنشان کرد: اگر شستشوی مکرر دست‌ها، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم و به شکل حداکثری آن را اجرا کنیم، از فاجعه فاصله خواهیم گرفت. 

جهانپور تأکید کرد: مثلث شفا (شست‌شوی دست، ماسک و فاصله اجتماعی) به مثابه واکسنی با تأثیر ۹۵ درصد است و رعایت آن می‌تواند همه سناریوهای سیاهی که با آغاز فصل سرد می‌تواند وجود داشته باشد را از بین ببرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.