حمایت از کشاورزان ماهشهری با تامین نیاز آنها

معاون فرماندار ماهشهر گفت: مسئولان با تامین نیاز‌های بخش کشاورزی از جمله آب، نهاده ها‌، ادوات و سوخت کشاورزان را در امر تولید و خودکفایی یاری کنند.

ابراهیم آریا زنگنه معاون فرماندار ماهشهرحمایت از کشاورزان ماهشهری با تامین نیاز آن‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،گفت: مسئولان بخش کشاورزی با تامین نیاز‌های بخش کشاورزی اعم از آب و نهاده ها‌ی کشاورزی و ادوات کشاورزی و سوخت کشاورزان را در امر تولید و خودکفایی یاری کنند به طوری تنها پرداختن به تولید به عنوان دغدغه کشاورزان نباشد.

او بیان داشت: نمایندگان سازمان آب و برق و مدیران ادارات آب جنوب شرق و شرکت آبیاری به موقع آب بخش دامپروری در اسرع وقت را تامین کنند، چراکه فعال شدن مجتمع‌های دامپروری نقش مهمی را در اشتغال زایی و تامین پروتئین و لبنیات شهرستان ایفاء می‌نمایند همچنین با اعزام اکیپ‌های بازرسی نسبت به آماده سازی و تعمیرات شبکه‌های انتقال آب اقدام نمایند تا کشاورزان با مشکل کمبود آب مواجه نشوند.

آریا زنگنه افزود: در اسرع وقت تدابیر و تمهیدات لازم جهت شناسنامه دار نمودن نخیلات شهرستان اندیشیده و اقدام لازم و به موقع معمول گردد؛ و اداره تعاون روستایی را موظف نمودند که نسبت به جذب سریع سهمیه نهاده‌های کشاورزی اقدام نمایند و به کلیه ادارات تکلیف نمودند که با یاوران تولید در حوزه کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند.

معاون فرماندار ماهشهر تصریح کرد: مصوب شد که با توجه به اختلاف دما در مرکز شهر با روستا‌ها از مقر هواشناسی محل یا پدافند مستقر در شهرستان جهت پرداخت خسارت سرمازدگی محصولات کشاورزی استفاده نمایند و آن را ملاک قرار دهند تا حقوق کشاورزان مورد اجحاف قرار نگیرد.

این مقام مسئول گفت: از مدیریت جهاد کشاورزی ماهشهر می‌خواهیم تا بر نحوه توزیع و استفاده بهینه از آب تخصیص داده شده و جلوگیری از غرقابی نمودن اراضی نظارت کافی را داشته باشد و به صورت کارشناسی موضوع را رصد نمایند.

انتهای پیام/م
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.