خلیج فارس مواج است

وزش باد‌های شمال غربی خلیج فارس را مواج کرده است و بنا به پیش بینی هواشناسی بوشهر ارتفاع موج به ۱۸۰ سانتیمتر می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرپرست معاونت توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز تا پنجشنبه به سبب وزش باد‌های شمال غربی، خلیج فارس و سواحل استان به تناوب مواج خواهد بود. همچنین در این مدت خیزش گردوخاک در برخی از نقاط دور از انتظار نیست.

زهرا راستگو ادامه داد: بر این اساس آسمان استان تا پیش از ظهر فردا، صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، و در ساعاتی وزش باد و در برخی نقاط باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.


بیشتر بخوانید


او افزود: باد در قسمت‌های شمالی و مرکزی استان با جهت شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ و در برخی ساعات تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد وزید و در قسمت‌های جنوبی استان، جهت وزش باد جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۴ و در فاصله از ساحل شمال غربی با سرعت ۱۴ تا ۳۸ گاهی ۴۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

سرپرست معاونت توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: ارتفاع موج نیز ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و در فراساحل گاهی ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

راستگو بیان کرد فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۲:۰۱ دقیقه بامداد، جزر اول دریا ساعت ۰۸:۳۷، مد دوم دریا ساعت ۱۳:۴۰، جزر دوم ساعت ۱۹:۱۵ است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.