سرانه دانش آموزان کفاف مخارج مدارس کاشمر را نمی‌دهد

مدیر آموزش و پرورش کاشمر گفت: اگر چه هر دانش‌آموز سرانه‌ای دارد، اما این میزان سرانه کفاف مخارج مدارس را با توجه به هزینه‌هایی که دارند، نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی طاهریان مدیر آموزش و پرورش کاشمر در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا امسال برای بازگشایی مدارس تصمیماتی پیش‌بینی و اتخاذ شده است، در وضعیت سفید پایدار دانش‌آموزان در مدارس حضور خواهند داشت، در وضعیت زرد حضور دانش‌آموزان به دو صورت مجازی و نیمه حضوری خواهد بود و در وضعیت قرمز نیز مطالب از طریق فضای مجازی دنبال می‌شوند.

او با بیان اینکه بر اساس آنچه اعلام شده در هر شرایطی مدارس از ۱۵ شهریور ماه بازگشایی خواهند شد، افزود: اگر چه هر دانش‌آموز سرانه‌ای دارد، اما این میزان سرانه کفاف مخارج مدارس را نمی‌دهد. در کاشمر دغدغه آموزش فرزندان بسیار شده به طوری که والدین حاضر هستند برای کلاس‌های کنکور به صورت زیر زمینی هزینه‌های ۳۶ میلیون تومانی به استاد پروازی از تهران پرداخت کنند.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر ادامه داد: به طور کلی شهریه مربوط به مدارس غیر دولتی است و اگر کمکی به مدارس دولتی می‌شود برای کمک به مدرسه است، البته فقط در مدارس استعداد‌های درخشان، فرزانگان، شاهد و نمونه دولتی شهریه گرفته می‌شود.
 

بیشتربخوانید
مدارس خراسان رضوی از ۲۰ مرداد هر روز دایر است

علی طاهریان بیان کرد: دغدغه اصلی ما در شرایط حاضر محتوای آموزشی و توانمند سازی همکاران است به نحوی که شاهد افت کیفیت آموزشی نباشیم به همین دلیل اولویت در سال تحصیلی پیش رو نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده است.

او تصریح کرد: برای بستر فضای مجازی اینترنت و پهنای باند به خصوص در برخی روستا‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم که در این خصوص نقاط کوری که وجود دارد، روستا‌ها و مدارسی که اینترنت ضعیف دارند، شناسایی و به مخابرات اعلام شده‌اند.

انتهای پیام//م. د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.