توقیف ۱۴ دستگاه خودرو احتکار شده در آباده طشک/کشف زمین خواری ۸ میلیارد ریالی در داراب

مهم‌ترین حوادث امروز ۲۱ مردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۲۱ مردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۴ دستگاه خودرو احتکار شده در آباده طشک

جانشین فرمانده انتظامی فارس از شناسایی یک انبار و کشف ۱۴ دستگاه خودرو احتکار شده به ارزش ۲۹ میلیارد ریال در آباده طشک خبر داد.

سرهنگ یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی فارس با اشاره به کشف خودرو‌های احتکار شده، در این باره اظهار کرد: به منظور طرح مبارزه با احتکار و اخلالگران اقتصادی، دیروز ماموران پلیس از وجود انبار احتکار خودرو در یکی از محله‌های آباده طشک مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: پس از هماهنگی قضائی، ماموران انتظامی آباده طشک به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار موفق به کشف ۱۴ دستگاه خودرو شامل ۴ دستگاه پژو ۲۰۶، ۴ دستگاه پژو پارس، ۳ دستگاه ال ۹۰ و ۳ دستگاه دنا، سمند و پژو ۲۰۷ شدند.

سرهنگ ملک‌زاده با بیان اینکه ارزش ریالی کالا‌های احتکار شده برابر نظر کارشناسان، ۲۹ میلیارد ریال برآورد شده است، اضافه کرد: در این خصوص یک نفر به مراجع قضائی معرفی شد.

جانشین فرماندهی انتظامی فارس تصریح کرد: به همین منظور و با هدف تنظیم بازار و برخورد با محتکران، مکان مذکور پلمب و پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد.

دستگیری سارق در شیراز و کشف ۱۰ میلیارد ریال اموال مسروقه

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری سارق قطعات خودرو در شیراز و کشف ۱۰ میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه او خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز با اشاره به دستگیری سارق قطعات خودرو در شیراز، در این باره اظهار کرد: با شکایت یکی از شهروندان در خصوص سرقت در و کاپوت خودرو سواری او در محله معالی‌آباد، موضوع به صورت ویژه در دستور تیمی از ماموران کلانتری ۲۳ گلدشت قرار گرفت.

او افزود: بلافاصله مأموران کلانتری ۲۳ گلدشت برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام و موفق به کشف سرنخ‌هایی در این زمینه شدند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: ماموران پلیس با انجام اقدامات تخصصی و فنی و گشت زنی‌های محسوس و نامحسوس، موفق شدند سارق را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه او را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۲۰ فقره سرقت قطعات خودرو و دوچرخه اعتراف کرد، تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه این سارق حرفه‌ای مقادیری اموال مسروقه اعم از ۴ عدد کاپوت و درِ خودرو بنز و لکسوس، انواع قطعات سواری و ۴ عدد دوچرخه کشف شد.

سرهنگ شجاعی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: سارق پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

انبار ۸ میلیارد ریالی کالای قاچاق در شیراز لو رفت

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فارس از لو رفتن انبار کالای قاچاق به ارزش ۸ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال در شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ ابراهیم یگانه رئیس پلیس امنیت اقتصادی فارس با اشاره به کشف انبار کالای قاچاق، در این باره اظهار کرد: به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس از انبار کالای قاچاق در یکی از محله‌های شیراز مطلع و بلافاصله موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان برای بررسی و صحت و سقم موضوع به محل مورد نظر اعزام و پس از بازرسی ار آن انبار موفق شدند مقدار ۵ هزار و ۸۳۰ حلقه تسمه دینام خودرو خارجی کشف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس با اشاره به اینکه یک نفر در این زمینه برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد، ادامه داد: ارزش کالای مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۸ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال است.

کشف زمین خواری ۸ میلیارد ریالی در داراب

فرمانده انتظامی داراب از رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۸ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب با اشاره به کشف زمین خواری در داراب، در این باره اظهار کرد: در پی شکایت اداره منابع طبیعی در خصوص تصرف اراضی ملی به مساحت ۱۰ هکتار در بخش فسارود، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران انتظامی شهرستان داراب ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی برای بررسی بیشتر موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

سرهنگ نوشاد تصریح کرد: در بازدید از زمین‌های مورد نظر مشخص شد ۳ نفر حدود ۱۰ هکتار از اراضی ملی را به صورت غیرقانونی به تصرف خود در آورده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با اشاره به اینکه با حکم قضائی این زمین‌ها رفع تصرف شد، گفت: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش زمین‌های تصرف شده، ۸ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف سیگار و تنباکوی قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از کشف ۱۴۶ هزار و ۴۰۰ نخ سیگار و ۸۰۰ بسته تنباکوی خارجی قاچاق به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با اشاره به کشف سیگار و تنباکوی قاچاق در ممسنی، اظهار کرد: مأموران یگان امداد این فرماندهی هنگام گشت‌زنی و کنترل محور مواصلاتی ممسنی - کوهچنار، به یک دستگاه اتوبوس حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از آن خودرو، ۱۴۶ هزار و ۴۰۰ نخ انواع سیگار و ۸۰۰ بسته تنباکو میوه‌ای خارجی قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

پرونده سارقان کابل مخابراتی بسته شد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری سارقان کابل مخابراتی و کشف ۲۰ فقره سرقت در فیروزآباد خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل مخابراتی در شهرستان فیروزآباد، تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی پس از تحقیقات فنی و تخصصی موفق شدند ۲ نفر سارق را شناسایی و آن‌ها را در یک عملیات منسجم و ضربتی دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در بازجویی فنی انجام شده به ۲۰ فقره سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی اعتراف کردند، گفت: سارقان تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از شهروندان خواست: با اعلام موارد مشکوک به ۱۱۰، پلیس را در برقراری امنیت یاری دهند.

کشف انواع قطعات کامپیوتر قاچاق در پاسارگاد

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد از کشف انواع قطعات کامپیوتر قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد اظهار کرد: مأموران پلیس آگاهی در اجرای طرح ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری پژو مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، یک هزار و ۲۷۰ عدد انواع قطعات کامپیوتر خارجی قاچاق کشف شد، ادامه داد: در این خصوص یک نفر دستگیر شد.

سرهنگ نیکبخت با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

۴ کشته و مصدوم بر اثر واژگونی پژو ۴۰۵ در محور سپیدان

رئیس پلیس راه شمال فارس از فوت یک نفر و مجروح شدن ۳ فرد دیگر بر اثر واژگونی سواری پژو ۴۰۵ در محور روستایی تنگ تیزاب شهرستان سپیدان خبر داد.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمال فارس با اشاره به واژگونی سواری پژو ۴۰۵ در محور سپیدان، در این باره اظهار کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسیی ۱۱۰ خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور روستایی تنگ تیزاب شهرستان سپیدان به مأموران اعلام شد.

او افزود: ماموران با حضور در محل حادثه و بررسی‌های اولیه متوجه شدند که یک دستگاه پژو ۴۰۵ با ۴ سرنشین در مسیر مذکور در حرکت بوده که واژگون شده است.

رئیس پلیس راه شمال استان فارس با بیان اینکه در این حادثه یک نفر از سرنشینان فوت و ۳ نفر دیگر مجروح و روانه بیمارستان شدند، ادامه داد: کارشناس پلیس راه علت این تصادف را بی توجهی به جلو از جانب راننده اعلام کرد.

۶ مجروح بر اثر برخورد ۴ موتورسیکلت در فسا

رئیس پلیس راهور فارس گفت: بر اثر برخورد ۴ دستگاه موتورسیکلت با یکدیگر در خیابان مهدیه شهرستان فسا، ۶ نفر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ مصطفی عباسی رئیس پلیس راهور فارس اظهار کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره حادثه رانندگی در خیابان مهدیه شهرستان فسا، به مأموران اعلام شد.

او ادامه داد: بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند و مشاهده کردند ۴ دستگاه موتورسیکلت با ۶ راکب و ترک نشین در مسیر مذکور در حرکت بوده که با یکدیگر برخورد و بر اثر آن هر ۶ نفر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راهور استان فارس بیان کرد: کارشناسان علت این تصادف را رعایت نکردن حق تقدم هنگام عبور از مسیر فرعی به اصلی بوسیله راکب یکی از موتورسیکلت‌ها اعلام کردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار