مسابقه فوتبالی در۱۰ سال گذشته در مدارس کرمانشاه برگزار نشده است

دبیر هیات فوتبال استان کرمانشاه گفت:نزدیک به ۱۰ سالی می‌شود که دیگر هیچ مسابقه فوتبالی در رده‌های پایه در مدارس کرمانشاه برگزار نمی‌شود، درحالی که مرکز استعدادیابی برای همه رشته‌ها در مدارس است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  طیب صفری در نشستی خبری که امروز (۲۱ مرداد) برگزار شد، با اشاره به انتقاداتی که در یکی دوسال اخیر از سوی برخی پیشکسوتان فوتبال استان کرمانشاه نسبت به بی توجهی هیات به آن‌ها می‌شود، گفت: علیرغم این انتقادات، هیچ بی مهری به پیشکسوتان نکرده‌ایم.

او با بیان اینکه در‌های هیات همیشه به روی پیشکسوتان فوتبال استان باز است، تاکید کرد: در این مدت هیچکدام از این پیشکسوتان در هیات حضور پیدا نکرده اند تا انتقادات، راهکار‌ها و پیشنهادات خود را به ما اعلام کنند، هرچند که برخی از این منتقدین هم که خود را پیشکسوت فوتبال استان می‌دانند، پیشینه شاخصی ندارند.

دبیر هیات فوتبال کرمانشاه یادآورشد: تا سال ۱۳۹۷ کمیته‌ای به نام کمیته پیشکسوتان در فدراسیون فوتبال وجود داشت که هرساله مسابقات پیشکسوتان را برگزار می‌کرد، اما از این سال این کمیته هم در فدراسیون منحل شد و مسابقات این رده سنی هم دیگر برگزار نشد و متاسفانه برخی از انتقاداتی که از سوی پیشسکوتان به ما منعکس می‌شود، بخاطر همین مسئله است که ما در آن دخیل نیستیم.

او در ادامه درخصوص دلایل افت فوتبال کرمانشاه در یکی دو دهه گذشته، گفت: نه تنها فوتبال، بلکه رشته‌هایی همچون کشتی، والیبال، بسکتبال و هندبال هم طی این سال‌ها در کرمانشاه افت پیدا کرده اند که ریشه آن را می‌توان در چند دلیل جستجو کرد.

دبیر هیات فوتبال کرمانشاه  برگزار نشدن مسابقات فوتبال رده‌های پایه در مدارس را یکی از این دلایل خواند و گفت: نزدیک به ۱۰ سالی می‌شود که دیگر هیچ مسابقه فوتبالی در رده‌های پایه در مدارس کرمانشاه برگزار نمی‌شود، درحالیکه مرکز استعدادیابی برای همه رشته‌ها ازجمله فوتبال در مدارس است.

او افزود: حدود ۹۹ درصد از فوتبالیست‌های مطرح استان که از جمله آن‌ها می‌توان به ساراشیربیگی خانم گل آسیا اشاره کرد، از همین رقابت‌ها و مسابقات مدارس شناسایی و استعدادیابی شدند.

صفری اضافه کرد: از سوی دیگر در گذشته با وجود کمبود امکانات، ورزشکارانی داشتیم که به خاطر علاقه‌ای که به فوتبال داشتند، سختی‌ها را تحمل می‌کردند تا به جایگاهی در این رشته برسند، اما اکنون با وجود اینکه امکانات هم بیشتر شده، اما دیگر آن پشتکار و علاقه را بین بسیاری از کسانی که وارد این رشته می‌شوند، نمی‌بینیم.

او افزایش تعداد رشته‌های ورزشی را هم عامل دیگری برای کاهش تعداد مخاطبین فوتبالی دانست و گفت: در گذشته تعداد رشته‌های ورزشی موجود بسیار کمتر بود و برای همین فوتبال آموزان هم بیشتر بودند.

رئیس هیأت فوتبال استان کرمانشاه گفت: از استعداد و توان پیشکسوتان استان در حد توان خود استفاده کرده و خواهیم کرد، البته به شرط آن که نقدها و درخواست‌ها منطقی و برحق باشد.

علی محبی‌زنگنه رئیس هیات فوتبال استان کرمانشاه گفت: یکی مساله‌های مطرح شده در بخش پیشکسوتان منحل شدن کمیته پیشکسوتان در فدراسیون از پارسال بود، اما از استعداد و توان آن‌ها در حد توان خود استفاده کرده و خواهیم کرد به شرط آن که نقدها و درخواست‌ها منطقی و برحق باشد.

او  اضافه کرد: یکی از مسایلی که در استان باید در نظر گرفت امکان استفاده بسیاری زمین‌های چمن استان  کرمانشاه در بحث بانوان نیست و ما صحبت‌های و مکاتبات لازم در این خصوص با مسئولان اداره ورزش و جوانان که انصافا در ساخت زمین‌های چمن تلاش زیادی کرده، را خواهیم داشت.

محبی یادآور شد: به همت استانداری و اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه و خیرین امر تعداد زیادی زمین چمن در استان احداث شده، اما به علت تامین زیرساخت‌های لازم امکان استفاده از آن‌ها در بخش بانوان نیست.

او ادامه داد: امیدواریم در آینده این مشکل با پیگیری اداره کل ورزش و جوانان حل شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار