استاندار اردبیل:

مراسم عزاداری محرم براساس پروتکل بهداشتی ستاد کرونا انجام می شود

استاندار اردبیل گفت: مراسم دهه محرم در اردبیل با رعایت آخرین پروتکل بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی کرونا برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه ستاد استانی کرونا گفت: ترویج فرهنگ عاشورایی و نهضت امام حسین(ع) در شرایط کنونی برای ما لازم است چرا که درس ایثار، شجاعت، آزادگی و حریت از نهضت این بزرگواران نشات گرفته شده است.

او با بیان اینکه در خصوص اینکه همه ما معتقد به عزاداری هستیم افزود: باید در برگزاری مراسم عزاداری همه با خلوص نیت در نحوه برگزاری آن تلاش کنند و مردم با اراده پاک علاوه بر برگزاری مراسم در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا احساس مسولیت کنند.

استاندار اردبیل ادامه داد:ما قصد تعطیلی هیچ مراسمی را به جز پروتکل بهداشتی ستاد ملی کرونا منع کرده نخواهیم داشت و به اعتقاد ما مردم دارای شعور و فرهنگ حسینی هستند و باید از فیوضات ماه محرم الحرام در پای منبر عالمان دینی و نوحه خوانان بهره مند شوند.

بهنام جو افزود: همه عوامل باید بصورت دلی و اعتقادی پای کار باشند و از ظرفیت دهیاران، بخشداران، شوراها در روستاها و پایگاه های مقاومت مساجد ، بسیج مردمی با توجیه کامل جهت کنترل فضا استفاده شود.

او ضدعفونی معابر، توزیع ماسک و رعایت پروتکل بهداشتی در این عزاداری ها را یادآور شد و گفت: اطلاع رسانی گسترده از سوی رسانه ها جهت تبیین و نحوه عزاداری در سال ۹۹ صورت می گیرد تا همه به وظیفه خود آشنایی کافی داشته باشد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه سیاه پوش کردن شهر برعهده شهرداری است گفت: نحوه نصب پرچم سیاه و اعلام فرارسیدن ماه محرم و ماه عزا باید نسبت به سنوات گذشته متفاوت باشد و دستگاه های نظارتی نیز به نحو احسن وظایف خود را انجام می دهند.

بهنام جو با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی کنترل وضعیت را برعهده دارد افزود: فرد تعهد دهنده در مقابل همه عزاداری ها مسوول است و توجیه عموم مردم در این رابطه باید بصورت سازمانی و سیستمی برگزار شود و هیچگونه حرکت دستجات در سطح شهر انجام نمی شود.

او گفت: طبق تاکید پروتکل بهداشتی ستاد ملی کرونا مراسم طشت گذاری نخواهیم داشت و دسته گردانی و تجمعات نباید انجام شود چرا که خطرناکترین وضعیت انتقال بیماری در تجمعات اتفاق می افتد ولی مراسم عزاداری در مساجد در محیط های باز و حیاط مدارس در صورت نبود جا برگزار می شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: خوشبختانه پیوست فرهنگی ماه محرم ابلاغ شده و شرح وظایف همه دستگاه های متولی مشخص شده است باید طبق ضوابط عمل کنند.

بهنام جو تصریح کرد: تعهدات اجرایی باید ضمانت اجرایی نیز داشته باشد و صدا و سیما با پخش برنامه های متنوع هم نقش بسزایی در اقناع عمومی خواهد داشت.

او با بیان اینکه همکاری های بین بخشی انجام می شود گفت: بر اساس آخرین پروتکلی که ابلاغ شده همه دستگاه ها در این دستورالعمل نقش دارند.

استاندار اردبیل افزود: آخرین دستورالعمل بهداشتی ابلاغ شده و شرح وظایف هیئت ها و تکایا هم ابلاغ و تفاهم نامه بین بخشی نیز منعقد می شود.
بهنامجو ادامه داد: اصناف هم باید توجیه شوند و هیئت ها هیچ گونه کمبود اقلام بهداشتی در سطح استان نخواهند داشت.

انتهای پیام/ح

      

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.