سوء استفاده از موقعیت و جایگاه شغلی جرم است

رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد گفت: سوء استفاده از موقعیت و جایگاه شغلی جرم است و با فرد خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سرهنگ روح اله شهبازی پور رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد گفت: سوء استفاده از موقعیت و جایگاه شغلی توسط افراد که باعث نقض حقوق اشخاص شود، بر اساس قانون جرم بوده و با فرد خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.
 
سرهنگ شهبازی پور افزود: خانمی با در دست داشتن شکوائیه و مراجعه به پلیس فتا اظهار داشت، شخصی ناشناس بدون اطلاع اینجانب اقدام به ثبت نام در سامانه دولتی به نام من کرده است، که با اخذ اظهارت او رسیدگی به موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

او بیان کرد: با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی انجام شده توسط تیم کارشناسان پلیس مشخص شد فرد اقدام کننده یکی از کارکنان دفاتر ارائه دهنده خدمات دولتی بود که بدون اطلاع شاکیه اقدام به ثبت نام او در سامانه مذکور کرده و از اطلاعات حقیقی و شخصی او سوء استفاده کرده که با هماهنگی مقام قضایی متهم احضار شد.
 
شهبازی پور گفت: در تحقیق از متهم، او در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی بود که درنهایت با مشاهده ادله و مستندات جمع آوری شده توسط کارشناسان ضمن اقرار به جرم خود، انگیزه اش را انتقام جویی به علت اختلافات خانوادگی با شاکیه عنوان کرد.
 
او افزود: سوء استفاده از موقعیت و جایگاه شغلی توسط افراد که باعث نقض حقوق اشخاص شود، بر اساس قانون جرم بوده و با فرد خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.

او گفت: متاسفانه برخی از شهروندان در حفظ و نگهداری از اطلاعات شخصی و خصوصی خود احتیاط لازم را ندارند که زمینه ساز وقوع جرائم اینترنتی می‌شود، کاربران عزیز به هیچ عنوان اطلاعات شخصی و خصوصی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.
 
رئیس پلیس فتا استان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.