تامین آب شرب پایدار در روستای آلاچمن

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: عملیات تامین آب آشامیدنی برای روستا آلاچمن از توابع شهرستان ایجرود انجام و آب سالم، بهداشتی و پایدار در این روستا در مدار بهره برداری قرار گرفت.

 آب شرب پایدار به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،علیرضا جزء قاسمی مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان زنجان گفت: با عملیات آبرسانی، اهالی روستای آلاچمن از توابع شهرستان ایجرود به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی دسترسی پیدا کردند.

جزء قاسمی اظهار کرد: پیش از این آب آشامیدنی مورد نیاز برای اهالی روستای آلاچمن از مجتمع غواصان دریا دل تامین می‌شد که با اجرای این عملیات، آب آشامیدنی قنات این روستا نیز به شبکه توزیع روستا متصل شده و آب شرب پایدار در این روستا تامین شد.

او افزود: برای اجرای این عملیات اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال هزینه شده و بخشداری مرکزی، دهیاری آلا چمن و بسیج سازندگی سپاه در اجرای آن مشارکت داشتند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: طول خط انتقال احداث شده برای اجرای این طرح را ۱۵۰۰ متر اعلام کرده و افزود: علاوه بر احداث حوضچه آبگیر و بازسازی مخزن ۱۲۰ متر مکعبی، ۵۰ متر از قنات روستای آلا چمن نیز لایروبی شد.

جزء قاسمی با اشاره به اینکه شهرستان ایجرود ۷۲ روستا دارد گفت: ۵۶ روستا در این شهرستان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان زنجان قرار دارند.

گفتنی است: روستای آلا چمن با ۲۹۷ خانوار جمعیت و ۳۲۰ اشتراک، جزو روستا‌های تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب می‌باشد.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.