ماجرای کشته شدن سگ‌های ولگرد در اهواز چیست؟

حامی حقوق حیوانات در اهواز گفت: براساس اظهارات شهرداری این کلانشهر، سگ‌های ولگرد به دست عده‌ای ناشناس کشته شده اند و لاشه آن‌ها به وسیله خودروی حمل زباله جمع آوری شده است.

عبدالله کریمی پور حامی حقوق حیوانات در اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در خصوص مشاهده خودروی حامل جسد سگ‌های عقیم که به دست ماموران شهرداری کشته شده بودند توضیحاتی ارائه کرد.

او افزود: به نقل از سازمان شهرداری، این حیوانات از سوی عده ای کشته شده اند و سپس لاشه آنها را به منظور حفظ بهداشت عمومی با خودروی حمل زباله، جمع آوری کرده اند. هر چند حامیان حقوق حیوانات گفته های این نهاد را قبول ندارند.

کریمی پور بیان کرد: بر اساس مصوبات وزارت کشور درباره سگ‌های ولگرد، این حیوانات در صورتی که بیمار نباشند باید پلاک گذاری و در منطقه‌ای امن که بتوان غذا به آن‌ها داد، رهاسازی شوند. هر چند پیشتر با هزینه دولت، مرکزی از طرف سازمان مدیریت پسماند برای عقیم سازی سگ ها راه اندازی شده بود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این اقدام به تعویق افتاده است.

این حامی حقوق حیوانات در خصوص مهاجرت روستائیان و خالی شدن روستا‌ها از سکنه اظهار داشت: هرچند سگ‌ها مانند سپر حفاظتی پیرامون شهر هستند و از ورود روباه، گرگ و حیوانات درنده جلوگیری می‌کنند، اما این حیوانات با کمبود منابع غذایی مواجه شده و برای تامین مواد خوراکی خود وارد شهر می‌شوند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
س
۰۲:۰۹ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
کاش حامیان حقوق حیوانات یکم به حقوق شهروندان هم توجه میکردن این حیوونا رو جم کنن خودشون مراقبشون باشن چرا باید تو خیابونا باشن؟؟ گناه ما چیه که هرجا که میریم ی گله سگ راهمون رو بستن؟؟ اصن انگار اونا شهروندن و ما مزاحمشونیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
حضرت کریمی پور
باسلام، زندگی شهروندان و سلامت جسم،روح و روان آنها مهمتر از حیوانات است، مخالف کشتن حیوانات بدون کنترل و رعایت الزامات شرعی،اخلاقی و قانونی هستم، اما با این رویه به زودی تعداد سگهای ولگرد(به قول شما فانتزی ها بلاصاحب) بیش از جمعیت کودکان شهر می شود، جای سگ و حیوانات چه با صاحب و چه بلاصاحب(