سیستان‌وبلوچستان قابلیت صادرات آرد به کشور‌های همسایه را دارد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان گفت: بایداز قابلیت‌های این استان برای صادرات آرد به کشور‌های همسایه استفاده کرد.

غلامعلی گنجعلی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستاندر گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: کارخانجات آرد سازی سیستان و بلوچستان از مدرنترین تکنولوژی‌های روز دنیا برای تولید آرد برخوردارند که باید از این مزیت جهت صادرات آرد به کشور‌های همسایه نهایت بهره را برد.

او ظرفیت ذخیره سازی گندم و تولید آرد که توسط دولت و بخش خصوصی در سیستان و بلوچستان ایجاد شده را مناسب دانست و افزود: تعداد ۹ کارخانه تولید آرد با ظرفیت تولیدی ۹۳۳ هزار تن آرد در سال در استان فعال است که از این تعداد ۶ کارخانه در مرکز و ۳ کارخانه نیز در سایر شهرستان‌های قرار دارند.

مدیرکل غله وخدمات بازرگانی سیستان وبلوچستان ضمن اعلام فعالیت یکهزارو ۳۹۶ واحد نانوایی دولتی و ۲۸۷ نانوایی آزادپز در استان بر لزوم نظارت‌های مستمر از این واحد‌های نانوایی به منظور پخت نان مناسب تاکید کرد و گفت: همچنین برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، مصرف کنندگان باید از اجرای طرح فاصله گذاری استقبال کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار