پیشرفت ۸۵ درصدی طرح اتصال مدارس خراسان شمالی به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان شمالی از پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه اتصال مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات در سه فاز اول، دوم و سوم خبر داد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   علی مرتضوی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در جلسه کنترل پروژه‌های طرح USO و مشکلات ارتباطی روستاهابا ارائه گزارشی از آخرین روند اجرای پروژه‌های طرح در استان گفت: تعهدات اپراتور‌ها در پروژه‌های USO با توجه به وضعیت کشور و بیماری کرونا که باعث شده است مردم در روستا‌ها و نقاط محروم احساس نیاز بیشتری به پوشش تلفن و اینترنت همراه داشته باشند باید در موعد مقرر انجام شود.

مرتضوی افزود : پروژه اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات در چهار فاز ابلاغ و برنامه ریزی شده و تاکنون با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی بیش از ۸۰۰ مدرسه استان در سه فاز در سطح استان اجرا شده است و باقی مدارس در حال رفع مشکلات و اقدام هستند.

او گفت : در فاز چهارم، اتصال ۵۵۷ مدرسه روستایی به اپراتور‌های تلفن همراه ابلاغ شده است که دورترین و محروم‌ترین نقاط استان را نیز شامل می‌شود تا از طریق این شبکه دسترسی به محتوا درسی برای تمامی دانش آموزان در جهت ﺗﺤﻘﻖ ﻋدالت آموزشی فراهم شود.


بیشتر بخوانید 


این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت اجرایی پروژه‌های فیبر نوری، پوشش همراه و موانع و مشکلات پیش رو و اتخاذ تصمیماتی جهت تسریع در راه اندازی سیستم‌های انتقال مورد نیاز جهت آزمایش و تحویل سایت‌ها و مراکز مخابراتی مسیر‌های فیبر نوری مناطق محروم و مرزی استان به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.