معاون آموزشی و فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد؛

برنامه‌های بنیاد شهید برای بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به کشور

حجت الاسلام کاویانی راد درباره برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران برای بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به کشور توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن کاویانی راد معاون آموزشی و فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری که امروز (چهارشنبه ۲۲ مرداد ماه) برگزار شد، درباره اقدامات این نهاد برای بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به کشور اظهار کرد: ما امسال سی‌امین سالروز ورود آزادگان به کشور را در پیش داریم.

وی افزود: بیش از ۴۳ هزار آزاده از ۶ ماه تا بیش از ۱۰ سال دوران اسارت را پشت سر گذاشته‌اند.

معاون آموزشی و فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه حدود ۵۷۰ نفر از عزیزان آزاده در غربت اسارت شهید شدند، گفت: شعار امسال همدلی، مقاومت و ایثار اجتماعی است.

حجت الاسلام و المسلمین کاویانی راد گفت: آن‌قدر موضوع تحریم غیر انسانی شده که از ارائه دارو به بیماران هم دشمنان جلوگیری می‌کنند.

وی افزود: ما برای سی‌امین سالگرد ورود آزادگان برنامه‌هایی را پیش بینی کرده‌ایم و اجرا‌هایی را در سراسر کشور خواهیم داشت.

معاون آموزشی و فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برگزاری کنگره الماس‌های درخشان از جمله برنامه‌های سی‌امین سالگرد ورود آزادگان به میهن است که در چهارچوب مجازی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین کاویانی راد بیان کرد: از ۱۰۶ آزاده‌ای که در حوزه ایثار اجتماعی فعالیت دارند، امسال در این کنگره تجلیل می‌شود.

وی افزود: دومین برنامه ما حضور آزادگان سرافراز با لباس اسارت در بیمارستان‌ها است که از کادر درمان هم قرار است تجلیل کنند.

معاون آموزشی و فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: شنیدن خاطرات و پیام‌های آزادگان از جمله برنامه‌هایی است که قرار است رخ دهد و حدود ۲۰ عنوان کتاب با موضوع آزادگان و ۳ مستند هم در این زمینه تولید شده است.

وی گفت: سیاست کلان ما این است که از آزادگان در جهت روحیه بخشی به مردم استفاده شود و با روحیه امید بخشی این جهت گیری را داریم.

حجت الاسلام و المسلمین کاویانی راد گفت: امسال به خاطر کرونا اجتماعات گسترده سال قبل را نداریم و برنامه‌ها با ملاحظات خاص خود انجام می‌شوند.

معاون آموزشی و فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه استانداران و ... به سهم خود تجلیل و تکریم از آزادگان را انجام می‌دهند، گفت: طرح سپاس امسال به خاطر شرایط موجود بیماری کرونا از طریق تلفنی است.

حجت الاسلام و المسلمین کاویانی راد تصریح کرد: ویزیت رایگان بیماران توسط پزشکان ایثارگر و آزادگان را در برخی استان‌ها داریم و آزادگان قرار است با لباس اسارت خود، در مراکز انتقال خون حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه طرح نورافشانی در برج میلاد و آزادی نیز قرار است انجام شود، گفت: از ۱۰۶ آزاده فعال قرار است با اهدای تندیس تجلیل به عمل آید.

حجت الاسلام و المسلمین کاویانی راد افزود: برنامه‌های ویژه تلویزیونی و رادیویی در این ایام پیش بینی شده است.

معاون آموزشی و فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برای اولین بار اسناد برجای مانده از شهیدان کشوری و ابوترابی فرد را در میان عموم قرار می‌دهیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار