رئیس جهاد کشاورزی مشهد عنوان کرد:

پرورش مرغ بومی در قفس

رئیس جهاد کشاورزی مشهد گفت: پرورش مرغ بومی به ۲ صورت در قفس و بستر انجام می‌شود.

امید طهماسبی زاده رئیس جهاد کشاورزی مشهد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با اشاره به پرورش مرغ بومی در قفس در این شهر، گفت: مرغ بومی در قفس حالت نیمه صنعتی به خود می‌گیرد، چون این مرغ‌ها معمولا محلی اند و در روستا‌ها پرورش می‌یابند.

او افزود: حفظ ذخایر ژنتیکی مرغ‌های بومی، مقاومت بالاتر در برابر بیماری ها، دسترسی عموم به محصولات ارگانیک و  محدود نبودن به جیره غذایی خاص از مزایای ویژه پرورش مرغ‌های بومی و محلی است.

رئیس جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: با توجه به فعالیت‌هایی که برای سازمان جهاد کشاورزی تعریف شده همکاران ما در حوزه بهبود تولیدات دامی اقدامات خوبی در حوزه توسعه پرورش مرغ بومی انجام داده و جایگاه خوبی را در حوزه پرورش مرغ بومی کسب کرده اند.

طهماسبی زاده بیان کرد: صدور مجوز پرورش مرغ بومی در روستا‌ها تحت عنوان مشاغل خانگی از طریق ثبت نام در سامانه مشاغل خانگی سایت وزارت رفاه و کار و تامین اجتماعی صورت می‌گیرد.

او تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به بازار پسندی تولیدات بومی و ارگانیک، صادرات مرغ و تخم مرغ بومی نداریم، اما اگر بتوانیم پرورش مرغ بومی در حالت نیمه صنعتی "در قفس" را با نظارت‌های خاص توسعه دهیم امکان صادرات هم قطعا وجود خواهد داشت.

انتهای پیام//ی. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.