خرید ۳۹۹ هزار تن گندم در همدان

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان همدان از خرید ۳۹۹ هزار تنی گندم در همدان خبر داد.

خرید ۳۹۹ هزار تن گندم در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مسعود بکایی، مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان همدان از خرید ۳۹۹ هزار و ۳۶۶ تن گندم تضمینی تا نوزدهم مرداد در همدان خبر داد و گفت: ارزش این میزان گندم خریداری شده یک هزار و ۷۸ میلیارد تومان است.

او افزود: روز گذشته ۸۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان گندمکار استان همدان واریز و مجموع وجوه پرداختی به ۸۲۲ میلیارد تومان افزایش یافت.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان همدان اظهار داشت: بر همین اساس مبلغ مراکز خرید تضمینی گندم که فایل اسناد بانکی کشاورزان را تا ۱۳ مرداد ماه تحویل بانک کشاورزی داده‌اند، واریز شد.

بکایی با بیان اینکه مبلغ واریزی نسبت به کل مطالبات (۱.۰۲۳ میلیارد تومان) به ۸۰.۳ درصد رسیده است گفت: از مجموع گندم خریداری شده در استان، ۱۵ هزار و ۴۶۹ تن توسط مراکز دولتی انجام شده است.

او ادامه داد: ۲۳ هزار و ۴۱۹ تن توسط کارخانجات آرد، ۱۹۷ هزار و ۷۶۴ تن توسط سیلو‌های بخش خصوصی و ۱۶۲ هزار و ۷۱۴ تن از سوی مباشر (تعاونی‌های روستایی) خریداری شده است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان همدان با تاکید به خرید ۳۹۹ هزار و ۳۶۶ تن گندم تضمینی در سطح استان تصریح کرد: یک‌هزار و ۳۲۰ تن نیز از سوی کارخانجات خرید توافقی انجام شده است.

بکایی با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۱۰ هزار و ۴۷۶ تن گندم خریداری شد که مقدار خرید گندم تا نوزدهم مرداد ۳۵۴ هزار و ۴۶۱ تن بود افزود: این میزان نسبت به امسال ۴۴ هزار و ۹۰۵ تن اختلاف دارد و شاهد رشد ۱۳ درصدی هستیم.

او از خرید یک‌هزار و ۹۳۵ تن کلزا در سطح استان خبر داد و با بیان اینکه ارزش این میزان کلزا ۹۰ هزار و ۱۹۳ میلیون ریال است خواستار توجه به این مهم شد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان همدان با بیان اینکه مبلغ ۹۰ هزار و ۹۴ میلیون ریال از مطالبات کلزاکاران استان پرداخت شده است افزود: تاکنون ۹۹.۹ درصد از کل مطالبات کلزاکاران پرداخت شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.