معاون بهداشت و آموزش پزشکی ارتش مطرح کرد؛

بستری ۶ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های ارتش/ ۲۰ مدافع سلامت در ارتش شهید شدند

مداح گفت: تا کنون ۶ هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های ارتش بستری شده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر دریادار دوم پزشک مصطفی مداح، معاون بهداشت، درمان، امداد و آموزش پزشکی ارتش اظهار کرد: ارتش از روز‌های نخست شیوع کرونا، قرارگاه پدافند زیستی را ایجاد کرد و با دستور رهبر انقلاب این اقدامات، شکل منسجم تری به خود گرفت. در ذیل قرارگاه امام رضا، برنامه‌ها در راستای دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا دنبال شد.

او با بیان اینکه ارتش در پاکسازی شهر‌ها اقدامات خوبی انجام داده است، گفت: ما در ۳۸ بیمارستان خدمات ارائه می‌دهیم، براین اساس دو سوم تخت‌های بیمارستان‌های ارتش به مبتلایان به کرونا اختصاص دارد. در شهر‌هایی مانند خرم آباد، اهواز و رشت تمام تخت‌ها را به کرونا اختصاص دادیم همچنین در تهران یک بیمارستان را صد در صد به بیماران کرونایی تخصیص داده شده است.

معاون بهداشت، درمان، امداد و آموزش پزشکی ارتش ادامه داد: تا کنون ۶ هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های ارتش بستری شده اند. تعداد ۱۸۰۰ تخت عادی و ۲۰۰ تخت‌ آی سی یو به بیماران کرونایی اختصاص داده شد. 

او در پایان گفت: ۲۰ نفر در ارتش جمهوری اسلامی ایران در راه مقابله با کرونا جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۴ نفر کادر درمان بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار