آیت الله دری نجف‌آبادی:

استعفای متوالی وزرای دولت لبنان نشان از دست‌های پست پرده دشمنان اسلام دارد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تلخی حادثه ناگوار بیروت بعد از انفجار خود را نشان داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در جمع مدیران این استان گفت: تلخی حادثه ناگوار بیروت بعد از انفجار خود را نشان داد و استعفای یکی پس از دیگری وزرا و دولت لبنان نشان از دست‌های پست پرده دشمنان اسلام دارد که به زودی روشن خواهد شد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: بسیاری از فتنه‌های آمریکا و متحدانش بر علیه کشور‌های منطقه به خصوص ایران اسلامی با شهادت شهید «قاسم سلیمانی» و همراهانش خنثی شد، اما دشمنان با همکاری عوامل خود در برخی کشور‌های منطقه همچنان دست از توطئه‌پراکنی بر علیه ملت‌های مسلمان برنداشته و در صورت فراهم بودن فرصت، نقشه‌های خود را اجرا می‌کنند.

او اضافه کرد: کشور‌های غربی با پول‌های آل سعود؛ کشور‌های عراق، سوریه و یمن را با خاک یکسان کردند و شماری از شهروندان این کشور‌ها را شهید و آوراه کردند و اگر فرصت به‌دست بیاورند بدون شک کشور ایران را نیز هدف توطئه‌های شوم خود قرار می‌دهند.

ملت باید مانند گذشته نسبت به توطئه‌های دشمنان هوشیار باشند

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: ملت ما باید مانند گذشته نسبت به توطئه‌های دشمنان هوشیار باشند و با پشتیبانی از آرمان‌های نظام، امام راحل و مقام معظم رهبری نقشه‌های شوم دشمنان را نقش برآب کنند.

او با بیان اینکه کشور‌های غربی در راستای منافع خود همواره دنبال توطئه‌پراکنی در کشور‌های خاورمیانه هستند ادامه داد: تنها راه مقابله با توطئه‌های شوم این دشمنان مقاومت و حرکت در مسیر آرمان‌های انقلاب است.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: ملت ایران با اقتدار مسیر عزت و سربلندی خود که امام راحل ترسیم کرده را می‌پیماید و تحت هیچ شرایطی تسلیم قدرت‌های غربی به خصوص آمریکای جنایتکار نمی‌شود.

برنامه اصلی جمهوری اسلامی ایران تبدیل شدن به یک قدرت است

او اظهار کرد: برنامه اصلی جمهوری اسلامی ایران تبدیل شدن به یک قدرت مطلق در منطقه و حتی در جهان در تمام زمینه‌ها است و در طول ۴۱ سال گذشته موفقیت‌های بسیاری نیز به‌دست آورده است، اما این مهم کافی نیست و باید با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود و نعمت‌هایی که خداوند به ملت ایران ارزانی داشته با سرعت بیشتری در مسیر توسعه پایدار گام برداشت.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: اکنون ملت ایران به برکت خون مقدس شهدا، هدایت‌های حکیمانه امام راحل و مقام معظم رهبری، سوابق انقلابی، اسلامی و تجربه‌های گرانبها در شرایط ایده‌الی قرار دارد و اگر با وجود این موهبت‌های الهی بخواهیم در برابر دشمن تسلیم شویم بدون شک تمام دستاورد‌های خود را باخته‌ایم.

او گفت: اوایل پیروزی انقلاب اسلامی حتی یک آرپی‌جی ساده در کشور ما موجود نبود، اما اکنون با روحیه مجاهدت و ایثارگری، موشک‌های نقطه زن ۳ هزار کیلومتری در کشور تولید می‌شود و این نشان از ظرفیت علمی و فناوری بالنده جوانان این مرز و بوم دارد و باید از این ظرفیت بیش از پیش استفاده کرد.

باید زمینه توسعه همه جانبه، قطع وابستگی و خودکفایی را فراهم کرد

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: جامعه ایران اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به عزم و ارده ملی، همت‌های بلند، ایمان قوی، روحیه توکل برخدا، مجاهدت و از خودگذشتگی دارد تا با این عوامل موثر بتوان بر توطئه‌های دشمنان غلبه و زمینه توسعه همه جانبه، قطع وابستگی و خودکفایی را فراهم کرد.

او گفت: شیوع ویروس کرونا و فشار تحریم‌های دشمنان مشکلات بسیاری را بر کشورمان تحمیل کرد، اما با برنامه‌های مدون، تدابیر حکیمانه و از همه مهمتر وحدت و انسجام ملی و تبعیت از مقام معظم رهبری می‌توان این شرایط را با موفقیت پشت سر گذاشت.


نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی افزود: مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید در این سال آخر دولت با روحیه بالا، خدمتگذاری‌های ماندگار برای سال‌های آینده را رقم بزنند چرا که اصل و اساس نظام پابرجاست و هر کس که فرصت خدمت به مردم را دارد باید خدمات ماندگار به یادگار بگذارد.

دشمنی استکبار جهانی با مقاومت و روحیه مقدس اسلامی است

او بیان کرد: رئیس جمهور آمریکا به مقامات ارشد چین و هندوستان توصیه کرده که نسبت به مسلمان‌های کشور خود و حتی کشور‌های همسایه سخت‌گیری کرده و شرایط را برای آن‌ها غیرقابل تحمل کنند و این بیانگر دشمنی استکبار جهانی با مقاومت و روحیه مقدس اسلامی است و کشور‌های مسلمان باید نسبت به این توطئه‌های شیطان بزرگ آگاه باشند.

آیت الله دری نجف آبادی مشکلات اقتصادی از وابستگی به نفت دانست و گفت: این مشکل از ۹۰ سال گذشته در کشورمان ظهور کرده و باید با توجه ویژه به تولید و صادرات همراه با بهره‌گیری از دانش و فناورزی روز دنیا؛ این وابستگی را قطع کرد.

او در خصوص اجرای برنامه‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) در ماه محرم هم گفت: با توجه به شیوع بیشتر ویروس کرونا به خصوص در استان مرکزی برگزاری این آیین‌ها باید با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و دستکش، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، در محیط باز و حداکثر یک تا یک ساعت و نیم برگزار شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.