توسعه زیر ساخت های ورزش چوگان در اصفهان

رئیس هیات چوگان استان اصفهان گفت: در استان تنها دو زمین مناسب برای بازی چوگان داریم و در تلاشیم یک ورزشگاه دیگر را به منظور گسترس آموزش و تمرین این رشته کهن ورزشی محیا کنیم.

حسین جعفری رئیس هیات چوگان استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  اظهارداشت: از انجایی که ورزش چوگان به عنوان یک ورزش کهن در استان اصفهان شناخته می شود، تسهیلات ها و ظرفیت ها برای انجام عملیات توسعه زیر ساخت ها ی این ورزش و فراگیر شدن آن در استان اصفهان اجرایی ارائه شده است.

او افزود: باید در نظر داشت که هنوز ستون های ورزش چوگان استان اصفهان مستحکم نیست و با جولان ویروس کرونا خسارت زیادی به این ورزش واردشده است که هم اکنون بسیاری از دستگاه های اجرایی استان همچون شهرداری،استانداری و همچنین بخش خصوصی برای جبران این خسارات دست به کار شده اند.

رئیس هیات چوگان استان اصفهان یادآور شد: مهم ترین مزیت تقویت زیر ساخت های ورزش چوگان استان اصفهان افزایش رجوع مردم برای یادگیری این ورزش باستانی است.

جعفری ادامه داد: با انکه در استان اصفهان تنها ۳۰ چوگان باز وجود دارد اما تلاش ها برای جذب افراد بیشتر به این حوزه ادامه دارد.

او اضافه کرد: در استان تنها دو زمین مناسب برای چوگان بازان استان اصفهان وجود دارد و این مسئله موجب شده تا برای ایجاد آموزش های لازم به افراد علاقه مند به این ورزش دچار مشکل شویم.در تلاشیم تا با رایزنی با برخی مسئولان استان بتوانیم یک ورزشگاه دیگر را برای تمرین چوگان بازان استان اصفهان محیا کنیم.

رئیس هیات چوگان استان اصفهان افزود: در حال حاضر سطح کیفیت چمن ورزشگاه های ویژه ورزش چوگان استان اصفهان از استاندارد های لازم برخوردار است و با توسعه ورزش باستانی و کهن چوگان استان اصفهان می توانیم به حضور در مسابقات بین المللی در اینده نزدیک امید وار تر شویم.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.