حفظ سلامت عزاداران اولویت دارد

نماینده کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه حفظ سلامت و جان عزاداران در اولویت قرار دارد، گفت : این موضوع باید در زمان برپایی مراسم عزاداری ماه محرم مورد توجه همگان باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، آیت الله محمود محمدی عراقی نماینده کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری  با بیان اینکه شرایط پیش آمده کرونا در یک قرن اخیر بی سابقه بوده است، گفت : در این شرایط لازم است از فرمایش بزرگان خود نظیر رهبر فرزانه انقلاب و مراجع تقلید کمک گرفته و آن‌ها را در برنامه‌ها و تصمیمات خود لحاظ کنیم.

او گفت : در شرایط کنونی که بیماری کرونا سلامت همه انسان‌ها را تهدید می‌کند نباید به بدتر شدن وضعیت دامن بزنیم بلکه باید با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی به بهبود وضعیت کمک کنیم.

آیت الله محمدی عراقی افزود: در برگزاری مراسم مذهبی یک تجربه موفق در ایام شب‌های قدر ماه رمضان امسال داشتیم و می‌توانیم از این تجربه در برپایی مراسم عزاداری ماه محرم بهره ببریم.

نماینده کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد یک جریان دوگانه و متضاد در کشور افزود: آن‌ها مانور زیادی روی عزاداری ماه محرم در زمان شیوع کرونا می‌دهند، اما باید به آن‌ها ثابت کنیم که می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌شود هم محفل عزای امام حسین (ع) را برپا کرد و هم سلامت عزاداران حفظ شود.

او از مسئولان خواست تا امکانات لازم مانند موادضدعفونی، ماسک و ... را در اختیار هیات‌ها قرار دهند و خود هیات‌های عزادار نیز نهایت همکاری را با متولیان سلامت و مسئولان داشته باشند تا به فضل الهی مراسم امسال با شور و شعور حسینی همراه باشد.

آیت الله محمدی عراقی از آن‌هایی که بیماری‌های زمینه‌ای مانند ناراحتی قلبی، دیابت و ... دارند و یا آن‌هایی که مشکوک به ابتلا هستند خواست از حضور در دسته جات عزاداری برای حفظ سلامت خود و دیگران پرهیز و عزاداری را در منزل انجام دهند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار