برپایی آیین های محرم با حفظ سلامتی مردم و همدلی

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مراسم عزاداری ماه محرم امسال با اولویت حفظ سلامتی مردم برگزار و وحدت و همدلی ملی بار دیگر در این ایام جلوه گر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حجت الاسلام افتخاری مدیرکل  تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد درهمایش عاشورائیان که با حضور مداحان، فعالان فرهنگی و دینی برگزار شد با اشاره به در پیش بودن ایام سوگواری ماه‌های محرم و صفر گفت: این مناسبت‌های مذهبی با توجه به علاقه و ارادت ریشه‌ای مردم به خاندان عصمت و طهارت، همواره و در همه مقاطع، به صورت مراسمی پرشور برگزار می‌شود.
 
حجت الاسلام افتخاری افزود: امسال با توجه به شیوع کرونا، لازم است رویکردی جدید در این خصوص اتخاذ شود.

او بیان کرد: مراسم عزاداری ماه محرم امسال با در نظر داشتن حفظ سلامتی مردم برگزار و وحدت و همدلی ملی بار دیگر در ایام محرم جلوه گر می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه از نظر روحی نیاز به برگزاری مراسم‌های عزاداری و ذکر مصیبت و معرفت افزایی داریم گفت: باید برنامه ریزی شود امسال به دلیل شرایط ویژه، تعداد این مراسم‌ها بیشتر و زمان آن کمترشود و در این عزاداری‌ها استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی ضروری است.

حجت الاسلام افتخاری با بیان اینکه مسئولان هیات ها، پایگاه‌های بسیج و معتمدان باید برای ایجاد فضایی مناسب برای عزاداری همکاری کنند بیان کرد: عزاداری‌ها باید در فضای باز باشد و آیین های سخنرانی‌ها و روضه‌ها را هم می‌توان در فضای بسته برگزار کرد.
او از اعلام آمادگی دو نهاد آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان خبر داد و افزود: قراراست حیاط مدارس و سالن‌های ورزشی در اختیار هیات‌های عزاداری قرار گیرد.

افتخاری با اشاره به فعالیت هزار و ۲۰۰ هیات در استان گفت: همه هیات‌ها باید در سامانه بیرق ثبت نام کنند، چون فعالیت هیات‌ها امسال بدون مجوز سازمان تبلیغات ممکن نیست.
 
او بیان کرد: کمیته انتظامی، امنیتی و اجتماعی ستاد کرونا نیز با عنوان کارگروه برگزاری محرم بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد هم در این همایش با اشاره به اینکه اگر انسان در زندگی وقت و اموالش را صرف راه اباعبدالله الحسین(ع) کند به گونه‌ای ضرر نکرده است گفت: محرم و عزاداری یکی از آیین‌های تشیع و باور‌های مردم ایران در طول تاریخ است.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: اگر این مجالس حذف شوند بی شک متضرر می‌شویم، چون حیات سیاسی و اجتماعی ما وابسته به محرم و صفر است.

او از هیات‌های عزاداری خواست مراسم‌های عزاداری را به گونه‌ای برگزار کنند که عزادارن دچار مشکل نشوند و دستورالعمل‌های بهداشتی و ستاد ملی کرونا را نیز به طور کامل رعایت کنند.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.