افزون‌بر یک هزار کلاس درس امسال در سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: یکهزار و ۵۰ کلاس درس بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال در سراسر این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رضا سرحدی نیا مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: بخش قابل توجه‌ای از این کلاس‌های درس برای مهر آماده افتتاح خواهد شد تا دانش آموزان سیستان و بلوچستان از فضای آموزشی استاندارد بهره‌مند شوند.

او با قدردانی از همت دولت برای ساخت و نوسازی مدارس در سیستان و بلوچستان گفت: در سال‌های اخیر میزان اعتبارات مصوب پروژه‌های مشارکتی هم رشد بسیار خوبی داشته به طوریکه از ۲۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ به بیش‌از سه هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ رسیده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: همچنین میزان مشارکت خیران در سال ۹۰ در مدرسه سازی در این استان ۲۶ میلیارد ریال تعهد بوده که رتبه ۲۸ کشور را داشتیم که هم‌اینک این عدد به افزون‌بر ۹۵۰ میلیارد ریال و رتبه سوم کشوری رسیده است.

وی با اشاره به رویکرد مشارکت خیران مدرسه ساز و این نهاد برای ساخت مدارس افزود: هر خیری که برای ساخت مدرسه قدم بر دارد سازمان نوسازی و تجهیز مدارس با وی مشارکت می‌کند.

سرحدی گفت: سال گذشته اتفاق خوب دیگری که در استان رقم خورده این بود که تمامی مدارس نیمه تمام دولتی تعیین تکلیف و به جز تعداد محدودی که در مرحله مناقصه بوده و بقیه فعال، تکمیل و یا در حال تکمیل است.

او بیان کرد: همچنین سال گذشته اتفاق بسیار خوبی در حوزه استانداردسازی سیستم‌های گرمایش و سرمایش مدارس رخ داده و آن رشد بی‌سابقه اعتبارات این طرح بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان تصریح کرد:این استان با توجه به نرخ بالای موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب انجام گرفته در مدرسه سازی به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.

او اظهارداشت: همچنین از مجموع ۱۸ هزار و ۹۵۴ کلاس درس در سیستان و بلوچستان۱۰ هزار و ۵۲۸ کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار