احداث ۲۷ شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و خصوصی در استان اردبیل

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از احداث ۲۷ شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و خصوصی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، ضمن تاکید بر رفع موانع تولید و تسهیل روند سرمایه گذاری در استان اردبیل، از احداث ۲۷ شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و غیردولتی در استان اردبیل خبر داد.

او افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در سال ۱۳۷۳ و همزمان با تشکیل استان اردبیل تشکیل شده است به طوری که در زمان تاسیس، تنها یک شهرک صنعتی در استان اردبیل وجود داشت که به برکت وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، هم اکنون استان اردبیل دارای ۲۷ شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و غیردولتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه تنها شهرک صنعتی استان اردبیل قبل از تاسیس استان، شهرک صنعتی اردبیل (۱) با مساحت ۵۰ هکتار بود، افزود: هم اکنون مساحت شهرک‌های صنعتی استان به بیش از ۱۵۰۰ هکتار افزایش یافته است که این آمار نشان از جهش ۳۰ برابری آن دارد.

اهلی ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید در جای جای نقاط استان اردبیل را زمینه ساز توسعه صنعت و ایجاد اشتغال در این مناطق دانست و افزود: با احداث و توسعه شهرک‌های صنعتی جدید، حضور سرمایه گذاران در سطح استان فراهم خواهد شد که برای تحقق این امر مهم بایستی توسعه شهرک‌های صنعتی در راس امور مسئولان استانی قرار گیرد.

او یکی از مشکلات حال حاضر در بخش سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی استان را کمبود زمین در برخی از مناطق استان برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا با احداث شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید مشکل کمبود زمین در این نقاط با توجه به استقبال سرمایه گذاران برطرف گردد.

استان اردبیل دارای ۸ شهرک صنعتی دولتی، ۱۱ ناحیه صنعتی دولتی و ۸ شهرک صنعتی خصوصی مصوب می‌باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.