طرز تهیه غذای سنتی کِشکِک

در این مطلب قصد داریم روش تهیه کِشکِک را به شما عزیزان آموزش دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز قصد داریم دستورالعمل تهیه کِشکِک را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه:

۶۰۰ الی ۷۰۰ گرم گوشت گوسفندی رو به همراه ۱ لیوان نخود  و ۲ لیوان گندم که از شب خیس خورده رو توی یه قابلمه بریزید و بهش ۲ الی ۳ ق مرباخوری نمک بزنید و به اندازه ۱/۵ الی ۲ لیتر آب روش بریزین و بذارید روی شعله به جوش که اومد شعله گاز رو کم کنید و بذارید به مدت ۱۰ ساعت با شعله ملایم بپزه و کاملا به لعاب بیفته و له بشه بعد از ۱۰ ساعت خوب با پشت قاشق هم بزنید طوری که خوب له بشه و به مقدار کمی از مواد توش دیده بشه همونطوری که توی عکس میبینید باید باشه دقیقا توی اون حد باید به غلظت رسیده باشه. سپس  با کره آب شده و سیر فراوان سرو کنید و من لیمو هم میزنم که فوق العاده میکنه.


بیشتر بخوانید


و، اما بگم سیر این غذا رو چجوری باید تهیه کنید. اول ۵ حبه سیر رو رنده کنید و توی یه شیشه بریزید و روش آب جوشیده به اندازه ۱ استکان بریزید و ۱ ق چ خ بهش نمک بزنید و خوب مخلوط کنید و سیر آماده سرو میشه. اینم بگم این غذا با رب هم که توی کره تفت دادین هم سرو میشه، اما من بیشتر به این روش دوست دارم البته این یه سلیقه شخصیه.

منبع: amoozeshe ashpazi

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۹ مهر ۱۴۰۲
بدون گوشت هم میشه درست کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
خدا پدرتون و بیامرزه ، با این گرونی گوشت گوسفندی از کجا بیاریم
یه غذای ساده و کم هزینه آموزش بدید ، تا همه بتوانند یک تنوعی توی
آشپزی بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
نوعی آبگوشت دیگه
آخرین اخبار