جلب نظر اعضای شورای امنیت، علت عقب‌نشینی آمریکا از مفاد قطعنامه ضدایرانی خود

نماینده آمریکا در سازمان ملل هدف این کشور از انجام اصلاحات در پیش‌نویس قطعنامه مربوط به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را جلب نظر شورای امنیت عنوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده آمریکا در سازمان ملل در سخنانی تلویحا گفت اصلاحات صورت گرفته در پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی واشنگتن با هدف جلب نظر اعضای شورای امنیت به منظور همراهی آن‌ها با تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران انجام شده است.

خبرنگار شبکه سی بی اس به نقل از کلی کرفت گزارش داد در پیش نویس جدید قطعنامه آمریکا، نظرات شورای امنیت نیز لحاظ شده و به بیان ساده آنچه را که همگان می‌دانند باید انجام شود، یعنی تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را در نظر گرفته است. این دیپلمات ارشد آمریکا هدف از این کار را جلوگیری از خرید و فروش آزادانه سلاح‌های متعارف از سوی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

در پیش نویس اصلاح شده قطعنامه آمریکا ضرورت تعهدات قانونی کشور‌ها برای جلوگیری از فروش سلاح ایران مستثنی شده است. همچنین بازرسی کشتی‌های حامل کالا‌های ایرانی اجباری نخواهد بود. بر اساس این پیش نویس شخصیت‌ها و موسسات ایرانی از جمله سپاه پاسداران تحریم نخواهند شد.

این اصلاحات به این خاطر انجام شده است که پیش نویس اصلی قطعنامه مورد حمایت کشور‌های عضو شورای امنیت به ویژه اروپایی‌ها واقع نشد.

خبرنگار رویترز اعلام کرد آمریکا در این پیش‌نویس، به زبان ساده از اعضا خواسته تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تا زمانی که شورای امنیت تصمیم دیگری بگیرد تمدید کنند. آمریکا از اعضای شورای امنیت خواسته تا ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه نظر خود را درباره این پیش‌نویس قطعنامه ارائه دهند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد پیش نویس قطعنامه اصلاح شده آمریکا روز پنج شنبه به صورت نهایی ارائه و روز جمعه به رای گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار