تلاش برای افزایش تولید و تأمین ماسک در گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تلاش برای افزایش میزان تولید و تأمین ماسک در این استان خبر داد.

 

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کمبود ماسک در این استان گفت: در تلاش هستیم با افزایش میزان تولید ماسک در گیلان و وارد کردن آن از استان‌های دیگر این کمبود جبران شود و مردم راحت‌تر به ماسک دسترسی داشته باشند.

او افزود: علاوه بر رفع کمبود ماسک در استان، در تلاشیم از طریق سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، برای گروه‌های آسیب پذیر هم ماسک با قیمت و کیفیت مناسب تهیه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با انتقاد از رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی و ساده انگاری این مسئله حیاتی در استان اظهار داشت: متاسفانه در گیلان حدود ۷۰ درصد دستور العمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و این در حالی است که برای شکست کامل کرونا، این رقم باید به ۸۵ درصد برسد.

سالاری با اشاره به تعداد بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان گفت: ۲۷۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که حدود ۳۰ درصد از این بیماران مسافران هستند.

او ادامه داد: در ۶ هفته گذشته تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در گیلان از ۱۵۰ نفر به ۲۷۰ نفر افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در ۲ هفته گذشته تعداد بیماران مبتلا به کرونا در این استان ثابت مانده است، تصریح کرد: میانگین پذیرش بیماران در بیمارستان‌های این استان بین ۶۰ تا ۷۰ درصد و میانگین ترخیص بیماران هم همین اندازه است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.