تعرفه‌های پزشکی با میزان تورم هماهنگی ندارد!

معاون پشتیبانی سازمان نظام پزشکی اصفهان گفت: افزایش تعرفه‌ های پزشکی با میزان تورم و افزایش هزینه‌ها هماهنگی ندارد و ممکن است موجب کاهش کیفیت درمان شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محسن مصلحی، قائم مقام و معاون پشتیبانی سازمان نظام پزشکی اصفهان گفت: تعرفه‌ی تعیین شده در آذر ماه سال گذشته یعنی افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی تعرفه‌های پزشکی، با میزان تورم و افزایش هزینه‌ها هماهنگی ندارد و ممکن است موجب کاهش کیفیت درمان شود .

او با اشاره به اهمیت نظرات پزشکان بر سلامت جامعه ادامه داد: همان طور که در تمام جهان نظرات پزشکان حائز اهمیت است و بسیاری از سیاست گذاری‌ها بر روی آن انجام می‌شود، انتظار می‌رود خصوصا در شرایط خاص مثل زمان شیوع کرونا نظرات پزشکان مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

معاون پشتیبانی سازمان نظام پزشکی اظهار داشت: این مورد از جمله گلایه هاییست که سازمان نظام پزشکی بر آن تاکید دارد. سازمان پیشنهادات، انتقادات و نقطه نظرات جامعه پزشکی را به گوش وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی می‌رساند و این به معنای جدال میان سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت نیست.

او در خصوص اهمیت استفاده از فناوری اطلاعات و فاصله گذاری هوشمند گفت: عوارض بی توجهی به نظرات کارشناسی در بحث مدت قرنطینه و زمان بازگشایی مشاهده شده، ولی ما همچنان به دنبال جبران کمبود ها، با استفاده از روش‌های نوین هستیم.

مصلحی ویروس کووید ۱۹ را پدیده‌ای نوظهور نامید و افزود: در بعضی کشور‌های پیشرفته با استفاده از روش‌های هوشمند تست، غربالگری و ردیابی به نقطه صفر در کرونا رسیده اند و ما نیز امیدواریم با افزایش فناوری ارتباطات در حوزه سلامت به این نقطه برسیم.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار