روستا‌های مستعد ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی در اردبیل شناسایی شد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: ظرفیت‌های شهرستان‌های یازده گانه استان در حوزه بومگردی بررسی و در هر شهرستان چند روستا که مستعد ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی بود شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صغری فرشی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ظهر امروز در کمیته برنامه‌ریزی گردشگری با هدف توسعه اقامتگاه‌های بومگردی در اردبیل گفت: توسعه اقامتگاه‌های بومگردی از برنامه‌های اولویت‌دار امسال در راستای رونق گردشگری بوده و در همین راستای برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام شده است.

او با اشاره به بررسی و رسیدگی به ۶ پرونده متقاضی ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی در این جلسه افزود: با توجه به اینکه استقبال از حوزه گردشگری روستایی و عشایری در حد بالایی بوده برای جذب گردشگران به استان به این بخش توجه ویژه‌ای شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: در همین راستا ظرفیت‌های شهرستان‌های یازده‌گانه استان بررسی و در هر شهرستان چند روستا که مستعد ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی بود شناسایی شد تا در زمینه توسعه این اقامتگاه‌های در روستا‌های هدف اقدام شود.

فرشی برگزاری جلسه و جلب همکاری و مشارکت دهیاران و بخشداران مربوطه در راستای توسعه اقامتگاه‌های بومگردی در روستا‌های شناسایی‌شده را از اهداف تعیین‌شده برشمرد و افزود: در این زمینه هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود.

او با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه در این حوزه گفت: براساس این تفاهم‌نامه که بین استانداری، اداره‌کل میراث‌فرهنگی و بنیاد مسکن استان مبنی بر تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ارتقای اثربخشی فعالیت‌های بین‌سازمانی از طریق ایجاد و توسعه واحد‌های بومگردی در روستا‌های مستعد گردشگری به امضا رسیده، جلسه مسترک در این زمینه برگزار می‌کنیم تا راهکار‌های عملیاتی شدن مفاد این تفاهم‌نامه در روستا‌های مستعد گردشگری بررسی و شاهد توسعه اقامتگاه‌های بومگردی باشیم.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه ایجاد و توسعه اقامتگاه‌های بومگردی مبتنی بر تولیدمحور بودن روستا است در سال جهش تولید با هماهنگی‌های انجام شده شاهد اقدامات موثر در این زمینه خواهیم بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.