برگزاری محدودِ عزاداری محرم امسال در اصفهان

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: با توجه به اینکه در استان، ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز و ۱۳ شهرستان در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارند ،مراسم عزاداری محرم امسال در اصفهان به صورت محدود برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت‌الله غلامی سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با تاکید بر اهمیت عزاداری محرم برای مسلمانان به ویژه مردم استان گفت: با توجه به اینکه از ۲۴ شهرستان استان ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز و ۱۳ شهرستان در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارند ، مراسم عزاداری محرم امسال در اصفهان به صورت محدود برگزار خواهد شد.

او با اشاره به پیشنهاد ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: ممنوعیت برگزاری مراسم در مکان‌های روباز، پرهیز از تجمع در مکان‌های سرپوشیده و بسته همانند مساجد، تکایا، حسینیه و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک الزامی است.

غلامی یادآور شد: تقلیل زمان برگزاری مراسم به حداقل ۲ ساعت و ممنوعیت توزیع چای و نذورات در قالب غذای پخته شده در ایستگاه‌ها و یاهیات‌های عزاداری از تصمیمات ستاد برای سلامتی مردم است.
 
 
سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: با توجه به شرایط حاضر و توصیه‌های وزارت بهداشت می‌توان عزاداری را به شیوه‌های جدید، بصورت گسترده، ولی پراکنده در خانه‌ها برگزار کرد.

غلامی با بیان اینکه هر خانواده می‌تواند نقش یا هیات عزاداری را در محرم ایفا کند، افزود: در این راستا قابل تاکید است که نباید تعداد نفرات در خانه‌ها زیاد باشد، زیرا تراکم جمعیت در فضای سربسته بسیار خطرناک و ممنوع است.

او با اشاره به اینکه امسال سلامت و حفظ جان عزاداران جز شکوه مراسم عزاداری امسال است، گفت: از جمله تفاوت‌ها و اقدامات جدید در برگزاری مراسم عزاداری امسال می‌توان به کاهش ساعت عزاداری، تغییر شیوه توزیع نذورات و راهپیمایی نکردن دسته‌جات عزاداری در خیابان‌ها و معابر اشاره کرد.


 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.