ماندن شامپانزه سه ساله در باغ وحش ارم قطعی شد/ مرگ خاموش برای آینده باران

در پی تصمیم گیری‌ها درباره شامپانزه سه ساله (باران)، محیط زیست امروز اعلام کرده است که برای زندگی در باغ وحش ارم خواهد ماند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه تصمیم گیری درباره تعیین وضعیت «باران»، شامپانزه‌ای که سه سال پیش در باغ وحش ارم به دنیا آمد، ظهر امروز (چهارشنبه ۲۲ مرداد ماه) در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

شهاب الدین منتظمی مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان در این جلسه اظهار کرد: با توجه به جلساتی که برگزار شد، در نهایت تصمیم بر این شد که بر اساس رأی دادگاه، اقدامات بعدی در این خصوص انجام شود و باران در باغ وحش ارم بماند.

او افزود: همچنین مقرر شد کارگروهی متشکل از نماینده تام الاختیار باغ وحش، نماینده اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و نماینده دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست تشکیل شود که وظیفه آن ارزیابی و احصای پروتکل‌های اتحادیه باغ وحش‌های اروپا و آسیا و ابلاغ آن به باغ وحش ارم است.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست، ادامه داد: این کارگروه موظف است اصول احصا و تأیید شده از پروتکل باغ وحش‌های اروپایی و آسیایی را حداکثر ظرف مدت یک ماه به باغ وحش ارم ابلاغ کند و باغ وحش هم ملزم است تا در مدت شش ماه، مقدمات لازم برای اجرای این اصول تأیید شده توسط کارگروه را فراهم آورد.

منتظمی با بیان اینکه این کارگروه اختیار دارد که در هر زمان که لازم می‌داند از هر کارشناس داخلی و خارجی در خصوص وضعیت باران مشاوره بگیرد، گفت: این کارگروه همچنین اختیار دارد در صورتی که باغ وحش ارم در نگهداری صحیح از باران موفق عمل نکرد یا کوتاهی کرد، رأساً در مورد محل نگهداری این شامپانزه تصمیم گیری کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۶:۳۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
ولی اگه میفرستادنش خارج // جونش راحت میشد // قبول دارید ؟؟// عشق میکرد // زبون یاد میگرفت
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۶:۳۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
بیزحمت به وضع بد معیشت کارگران و بازنشستگان هم اهمیت بدید
آخرین اخبار