کرونا همچنان در استان فارس می‌چرخد/ تعداد جانباختگان کروناویروس از مرز ۶۵۰ نفر گذشت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بر اثر بیماری کرونا، ۶۵۴ نفر در استان فارس جان باختند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، درباره آمار‌های مربوط به آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس با اشاره به جان باختن ۱۱ مبتلای دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: طی۶ ماه از شیوع این بیماری در کشور، تاکنون ۶۵۴ نفر در استان فارس جان خود را بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ از دست داده اند.

او با اشاره به انجام ۲۳۱ هزار و ۶۵ مورد نمونه گیری در آزمایشگاه‌های تشخیصی استان فارس، ادامه داد: بر اساس بررسی نمونه‌های تهیه شده در آزمایشگاه ها، تاکنون ۳۷ هزار و ۳۱۹ مورد مثبت در استان فارس شناسایی شده است.

اکبری، به بستری بیماران در مراکز درمانی استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۹۶۳ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، شرایط جسمی ۱۰۶ بیمار وخیم گزارش شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۳۴ هزار و ۲۰۲ نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان‌ها ترخیص شده یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: چرخه‌های انتقال این ویروس در استان فارس همچنان وجود دارد و همه ما موظف هستیم برای تامین سلامت خود و اطرافیان، به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، پرهیز از تردد‌های غیرضروری و حفظ فاصله فیزیکی، پایبند باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۶:۲۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
والا این مردم با تذکر و هشدار درست نمیشن و حرف گوش نمیدن مسئولین باید اقدام جدی کنند و محدودیتها رو برای یک هفته سخت تر کنند و نظارت ها جدی تر بشه مردم در منزل جشن تولد فامیلی با تعداد زیاد میگیرن مراسم ختم برگزار میکنند اگر الان کنترل نشه فصل پاییز فاجعه به بار میاد
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۶:۲۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
اینها نتیجه راه اندازی اتوبوس و نبودن نظارت روی بازارها و صنوف هست از هفته دیگه امار بالاتر از این هم میشه نتیجه سفرهای عید غدیر و نذری های روز عید غدیر که مردم بدون ماسک و فاصله در صف نذری ایستاده بودند هفته دیگه معلوم میشه
آخرین اخبار