کاهش ۱۱ درصدی طلاق در خراسان رضوی

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: آمار طلاق در این بازه زمانی در استان نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدحسن بهادر مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: در چهار ماه ابتدایی امسال ۱۷ هزار و ۴۲ ازدواج در استان به ثبت رسیده که ۹.۳ درصد از کل ازدواج‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

او افزود: در حال حاضر طلاق‌نامه‌های فیزیکی حذف شده و از اواخر مرداد ماه سند طلاق به صورت الکترونیکی توسط دفاتر رسمی طلاق در استان ثبت خواهد شد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با اشاره به اینکه طلاق‌های ثبت شده استان در سال جاری ۱۱ درصد کاهش داشته، ادامه داد: این امر تنها با همراهی و همکاری دستگاه‌های متولی در سال‌های اخیر است؛ برگزاری کلاس‌های آموزشی پیش از ازدواج، انجام آزمایشات ژنتیک برای پیشگیری از تولد نوزادان معلول و داشتن خانواده‌ای سالم و برگزاری کلاس‌های مشاوره قبل از طلاق از جمله اقدامات انجام شده است.

بهادر بیان کرد: حدود ۹.۷ درصد از کل طلاق‌های ثبت شده کشور مربوط به خراسان رضوی است که از این حیث، استان ما پس از تهران رتبه دوم کشور را دارد.

بیشتر بخوانید

او تصریح کرد: آمار ازدواج‌های ثبت شده در چهار ماه ابتدایی سال، کاهش یک درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته داشته است؛ خراسان رضوی پس از تهران رتبه دوم کشوری در ازدواج را نیز دارد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی تاکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون در مشهد شاهد ثبت ۹ هزار و ۳۲۳ ازدواج و ۳ هزار و ۱۹۰ واقعه طلاق بودیم. پس از مشهد به ترتیب نیشابور، تربت حیدریه و سبزوار دارای بیش‌ترین آمار ازدواج در استان هستند. کلات، مه‌ولات و خواف نیز دارای کم‌ترین ثبت طلاق در استان بوده‌اند.

بهادر اظهار کرد: نسبت ازدواج به طلاق در مشهد سه به یک است که به طور متوسط به ازای هر سه ازدواج یک طلاق ثبت می‌گردد. این میزان در خواف به ازای هر طلاق، ۱۶ ازدواج ثبت می‌شود که در تایباد، تربت‌جام و سرخس از هر ۶.۵ ازدواج یک مورد به طلاق می‌انجامد.

او افزود: در خراسان رضوی ۲۲۰ دفتر رسمی ازدواج و ۱۱۰ دفتر رسمی طلاق وجود دارد که به عنوان مرجع ثبت رسمی ازدواج و طلاق فعالیت می‌کند.

انتهای پیام//م/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار