عزاداری محرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: تدوام شیوع بیماری کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در عزاداری‌های محرم ضروری کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، حجت الاسلام و المسلیمن آل هاشم در جلسه ستاد پشتیبانی عزاداری محرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مدافعان سلامت گفت: محرم و صفر فرصتی بسیار ارزشمند برای کمک به نیازمندان است و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در عزاداری‌ها و جهت دهی به نذورات و رزمایش کمک‌های مومنانه بسیار مطلوب است و حفظ سلامتی همنوعان وظیفه اجتماعی است.

او افزود: در مرحله اول رزمایش کمک‌های مومنانه ، شرایط سختی را اقشار آسیب پذیر تجربه می‌کردند، تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی رسالت خدمت رسانی را تسهیل کرد و همه نهاد‌ها و مردم با اعتقاد به آرمان‌های بلند خود به میدان کمک رسانی آمدند.

امام جمعه تبریز گفت: رزمایش مواسات تا پایان ریشه کنی کرونا دوام و قوام خواهد داشت و همان طور که رهبر معظم انقلاب هم تاکید داشتند عزاداری‌های ماه محرم و عرض ارادت‌ها به ساحت مقدس سید و سالار شهیدان باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی  از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا صورت پذیرد.

امام جمعه تبریز به نقش آفرینی صداوسیما در فرهنگ سازی و نهادینه کردن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: رسانه ملی با تولید و پخش برنامه‌های مختلف، نذورات مردمی را به سمت رزمایش کمک‌های مومنانه سوق دهد.

ایران زاد دبیر ستاد پشتیبانی از مدافعان سلامت هم در این جلسه با بیان اینکه مناطق کم برخوردار در اولویت توزیع بسته‌های معیشتی و کمک‌های مومنانه قرار دارند گفت: با هماهنگی مسئولان بهداشتی استان ۲ میلیون عدد ماسک پارچه‌ای استاندارد و قابل شستشو به قیمت ۳۰۰ تومان در مناطق محروم توزیع خواهد شد.

در این جلسه شهردار تبریز، رئیس سازمان صمت استان و دیگر اعضای جلسه به بیان نکته نظرات خود پیرامون چگونگی تهیه و توزیع اقلام بهداشتی، مواد غذایی و همچنین نذورات ماه محرم در بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا پرداختند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار