استاندار ایلام بیان کرد؛

۳۱ مرداد ماه آخرین فرصت جذب تسهیلات کرونا

سلیمانی دشتکی گفت:۳۱ مرداد ماه آخرین فرصت جذب تسهیلات کرونا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام ظهر امروز چهارشنبه ۲۲ مرداد ماه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان بر جذب تمام و کمال تسهیلات کرونا توسط دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت؛ علی رغم اینکه در پرداخت تسهیلات به نسبت کشور رتبه اول داریم، اما واقعیت این است که ما از هدف بسیار دور هستیم.

او ادامه داد: در تسهیلات آسیب‌دیدگان کرونا دو اشکال عمده در استان داریم که بایست برطرف شود.

سلیمانی دشتکی افزود: تسهیلات ابلاغیه که برای استان در نظر گرفته شده دویست و شانزده میلیارد تومان است که تاکنون توانسته ایم برای ۱۰۶ میلیارد تومان آن ثبت نام انجام دهیم و البته این تسهیلات مختص واحد‌هایی بوده که بیمه داشته اند و بعد از آن هم واحد‌هایی که بیمه نداشته اند نیز به این جمع اضافه خواهد شد بنابراین ما از هدفگذاری تعیین شده بسیار عقب هستیم.

استاندار ایلام با اشاره به این مطلب که هنوز در خصوص ۱۱۲ میلیارد تومان از تسهیلات ابلاغیه دولت ثبت نامی صورت نگرفته است، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی باید برای جذب اعتبارات مدنظر اقدام عاجل کنند.

او ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان از جمله صمت و اصناف باید این مهم را برای آن دسته از افرادی که در شرایط کرونایی از حیث کسب و کار آسیب دیده اند اطلاع‌رسانی و توجیه کنند تا مردم برای ثبت نام در سامانه مربوطه اقدام نمایند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به این موضوع که در حال حاضر فرصت ثبت نام برای تسهیلات کرونا تمام شده و الان به صورت غیررسمی سایت برای ثبت نام کنندگان و متقاضیان باز شده است، گفت: ممکن است در روز‌های آینده این سایت بسته شود و ما وقت زیادی نداریم و دستگاه‌های اجرایی باید فعالیت و سرعت عمل بیشتری را از خود نشان دهند.

او در خصوص تعداد ثبت‌نام کنندگان گفت : تاکنون حدود ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر در سامانه ثبت نام کرده اند و اعتبار حدود ۱۰۴ میلیارد تومان نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده که فقط ۲۶ درصد آن جذب شده و مابقی هنوز در دست اقدام است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه از تعداد ثبت نام شدگان حدود ۲۶ درصد آن‌ها موفق شده اند اعتبارات را جذب کنند، اضافه کرد: از کل اعتبارات هم حدود ۱۲ درصد آن جذب شده است.

دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها تمام تلاش خود را برای جذب تسهیلات کرونا بکار ببندند

استاندار ایلام مقصر اصلی تعداد کم ثبت نامی را دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و گفت: هر دستگاه موظف است در حوزه کاری خود اسیب دیدگان از کرونا را باخبر کند و نسبت به ثبت نام آن‌ها برای دریافت تسهیلات اقدام نماید.

او ادامه داد: اما در خصوص تعداد کم پرداختی‌ها مقصر بانک‌ها هستند که اینجا لازم است در این مسیر تسهیلات بیشتر ایجاد کنند.

نماینده عالی دولت در استان ضمن هشدار نسبت به این مهم که مهلت جذب تسهیلات کرونا تا پایان مرداد ماه است، اظهار داشت: اگر ما نتوانیم تا این زمان تسهیلات را جذب کنیم ممکن است آن را به استان دیگری واگذار کنند، بنابراین دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها تمام تلاش خود را بکار ببندند تا در زمان کم باقی ماننده این تسهیلات جدب شود.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.