افزون‌بر ۳۲ هزار فاقد شناسنامه در سیستان و بلوچستان سجل دریافت کردند

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: ۳۲ هزار و ۴۸ نفر از فاقدان شناسنامه این استان از سال ۹۲ تاکنون سجل دریافت کرده اند.

رضا راحت دهمرده مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: با وجود سابقه طولانی و قدمت ثبت احوال در سیستان و بلوچستان و اجرای طرح‌های مختلف در سال‌های دور کماکان افرادی مدعی داشتن تابعیت ایرانی و فاقد شناسنامه هستند.

او افزود: از سال ۹۲ تاکنون تعداد ۹ هزار و ۴۰۹ پرونده سرپرست خانوار فاقد شناسنامه در شورای تامین و هیات سه نفره ثبت احوال سیستان و بلوچستان مورد بررسی و پالایش قرار گرفت که از این تعداد هفت هزار و ۹۵۹ پرونده تایید و یکهزار و ۴۵۰ پرونده رد تابعیت شده است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: پرونده‌های تایید شده پس از طی مراحل اداری به ادارات ثبت احوال محل سکونت افراد ارجاع و برای سرپرست خانوار و افراد تحت تکفل وی شناسنامه صادر می‌شود که در این مدت تعداد ۳۲ هزار و ۴۸ جلد شناسنامه صادر شده است.

او  با بیان اینکه افراد فاقد شناسنامه باید ایرانی بودن خود را با سند و مدرک ثابت کنند گفت: بر اساس قانون و دستورالعمل وظیفه ثبت احوال تشکیل پرونده برای افراد فاقد شناسنامه بوده اما بررسی میدانی در رابطه با تایید هویت و تابعیت این افراد از طریق مراجع ذیصلاح قابل انجام است.

دهمرده گفت: برای حل مشکل فاقدان شناسنامه این افراد باید با استفاده از مستندات لازم در اداره ثبت احوال تشکیل پرونده دهند و مستندات مربوط به اثبات نسب از جانب پدر ضرورت دارد.

او  افزود: طبق قانون جدید برای فرزندانی که دارای مادر ایرانی و پدر خارجی هستند امکان تشکیل پرونده در ثبت احوال وجود ندارد و این‌گونه افراد باید برای کسب تابعیت به سایت اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی به آدرس www.bafia.ir مراجعه و نسبت به تکمیل فرم اقدام کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار