پمپئو: چین دهه‌هاست که از آمریکا سوء استفاده می‌کند

وزیر خارجه آمریکا طی اظهاراتی مدعی شد که چین دهه‌هاست که از آمریکا سوء استفاده می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا طی سخنانی باز هم چین را مورد اتهام و انتقاد قرار داد.

او مدعی شد: «چین طی دهه‌های اخیر از آمریکا سوء‌ استفاده کرده و اکنون قصد داریم تا در مقابل این سوء رفتار پکن ایستادگی کنیم».

وزیر خارجه آمریکا گفت که سیاست پنجاه سال اخیر واشنگتن در قبال چین شکست خورده است.

او افزود: «این که ما با چینی ها خوب رفتار و تصور کنیم که آن‌ها از مواضع خود عقب‌نشینی می‌کنند طی سال های اخیر بی‌نتیجه بوده است».

پمپئو در ادامه مدعی شد: «رئیس جمهور آمریکا اکنون سیاست کشور را تغییر و اجازه داده که در برابر رفتارهای چین واکنش نشان دهیم».

وزیر خارجه آمریکا گفت که در همه زمینه‌ها از جمله فضای سایبری، تجارت و غیره با چین مبارزه خواهند کرد. 

همزمان با شیوع ویروس کرونا در جهان، سطح تنش بین آمریکا و چین به بالاترین حد خود رسیده است. واشنگتن که خود در مقابله با ویروس کرونا ناموفق بوده و بسیاری از ایالت‌ها وضعیت خطرناکی دارند، پکن را متهم کرده و می‌گوید که اگر چین از همان ابتدا در مقابل ویروس کرونا ایستادگی می‌کرد، وضعیت کنونی پیش نمی‌آمد. آمریکا همچنین چین را به مخفی‌کاری در خصوص ویروس کرونا متهم کرده است.

تصویب لایحه امنیت ملی در هنگ‌کنگ از جمله سایر مواردی است که آمریکا فشارهای خود علیه پکن را افزایش داده است. آمریکا طی اظهاراتی مداخله‌جویانه تصویب قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ را نقض استقلال این منطقه خوانده، اما پکن تاکید دارد که تصویب این قانون مداخلات خارجی در ناآرامی ها در این منطقه را از بین خواهد برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار