بسته اخبار حوادث ۲۲ مردادماه ۹۹؛

توقیف بیش‌از یک تن مواد مخدر در ایرانشهر / سرقت مسلحانه در ایرانشهر

مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۲۲ مردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۲۲ مردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

بیش‌از یک تن مواد مخدر در ایرانشهر کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری ۲ قاچاقچی و کشف یک تن و ۳۳۹ کیلوگرم موادمخدر در شهرستان ایرانشهر خبر داد.

سردار احمد طاهری  اظهارداشت: پلیس مبارزه با موادمخدر ایرانشهر با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان از فعالیت اعضای یک باند حرفه‌ای قاچاق مواد افیونی در این شهرستان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر ایرانشهر با انجام یک سری اقدامات تخصصی، دپوی مواد مخدر قاچاقچیان را در یک منزل مسکونی در این شهرستان شناسایی و با هماهنگی قضائی عصر روز گذشته این محل را به محاصره خود در آوردند.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پلیس مبارزه با موادمخدر با رعایت تمامی جوانب احتیاط در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه وارد پاتوق قاچاقچیان شده و ضمن دستگیری ۲قاچاقچی در بازرسی از محل یک تن و ۳۳۹ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد افیونی شامل یک تن و ۳۱۷ کیلو و ۱۰۰ گرم تریاک، هفت کیلو و ۳۰۰ گرم هروئین و ۱۵ کیلو و ۱۰۰ گرم حشیش کشف کردند.

او  با اشاره توقیف یک دستگاه سواری پژو مخصوص جابه‌جایی موادمخدر در مخفیگاه قاچاقچیان خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری سارق مسلح در ایرانشهر

با تلاش ماموران انتظامی شهرستان ایرانشهر سارق مسلحی که با تهدید سلاح گرم اقدام به سرقت تلفن همراه شهروندان می‌کرد، در اقدامی ضربتی دستگیر شد.

سرهنگ "محمود سعادتی " فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر  گفت: در پی وقوع سرقت مسلحانه تلفن همراه در خیابان دکتر بهشتی، با توجه به حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری سارق و یا سارقان احتمالی در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او  با اشاره به تشکیل تیم‌های انتظامی و اطلاعاتی برای کشف این سرقت، افزود: عوامل گشت انتظامی در نهایت پس از انجام چندین روز کار شبانه روزی در حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی در خیابان کارگر شهرستان سارق مورد نظر با یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ شناسایی شد.

سرهنگ سعادتی با بیان اینکه سارق در اقدام ضربتی با رعایت حقوق شهروندی قبل از هرگونه عکس العملی دستگیر شد، افزود: متهم پس از دستگیری تحت بازجویی قرار گرفت و در رویارویی به دلایل و مستندات موجود در پرونده به بزه انتسابی اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر با بیان اینکه ازمتهم یک قبضه کلت کمری به همراه مقادیری مهمات کشف شد، خاطر نشان کرد: متهم جهت سیر مراحل قضایی و قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف گازوئیل قاچاق در "چابهار"

فرمانده انتظامی شهرستان "چابهار" از کشف ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از یک دستگاه تریلی خبر داد.

سرهنگ "حیدرعلی کیخای مقدم گفت: روز گذشته، در راستای حمایت از تولید ملی و داخلی، ماموران ایست و بازرسی شهید "یداللهی" شهرستان "چابهار" حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه تریلی حامل سوخت مشکوک شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان "چابهار" خاطر نشان کرد: ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف کردند.

او  با بیان اینکه خودروی تریلی توقیف و راننده متخلف پس از تشکیل پرونده روانه مراجع قضائی شد بر عزم پلیس در برخورد با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی تاکید کرد و از شهروندان خواست که در صورت اطلاع از فعالیت‌های قاچاقچیان سوخت، مراتب را از طریق تلفن مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

یک کشته در تصادف پژو با عابر پیاده در شهرستان سرباز

برخورد یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ با عابر پیاده در شهرستان سرباز منجر به فوت عابر شد.

سرهنگ علی نام درست" در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره تصادف در شهرستان سرباز از مسیر راسک به جکیگور بلافاصله ماموران انتظامی به همراه عوامل راهور به محل اعزام شدند.

رئیس پلیس راهور استان افزود: در بررسی‌های به عمل آمده در محل حادثه مشخص شد یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ با عابر پیاده برخورد کرده، که در این حادثه عابر مصدوم و پس از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده فوت می‌کند.

"سرهنگ نام درست" تصریح کرد: علت حادثه توسط کارشناسان تصادفات پلیس راهور عدم توجه به جلواز سوی راننده خودرو پژو اعلام شد.

این مقام انتظامی از رانندگان خواست، در همه حال دقت لازم را در رانندگی داشته و در مسیر‌های درون شهری و حتی برون شهری سرعت مطمئنه را رعایت نمایند.

کشف ۱۰ تن روغن نباتی قاچاق در ایرانشهر

با هوشیاری ماموران انتظامی شهرستان "ایرانشهر" ۱۰ تن روغن نباتی قاچاق قبل از رسیدن به مقصد کشف شد.

سرهنگ "محمود سعادتی" فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر گفت: روز گذشته مأموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی "حضرت ابوالفضل (ع) " هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "ایرانشهر-بم" به یک دستگاه تریلی مشکوک شدند.

او افزود: ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن مقدار ۱۰ تن روغن نباتی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز حمل را کشف کردند.

سرهنگ سعادتی تصریح کرد: کارشناسان اداره گمرک ارزش این محموله را یک میلیارد ریال برآورد کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر خاطر نشان کرد: خودروی تریلی توقیف و راننده متخلف پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

توقیف کامیون با ۲۶ تن کاشی قاچاق در "چابهار"

فرمانده انتظامی شهرستان "چابهار" از توقیف یک دستگاه کامیون با ۲۶ تن کاشی ساختمانی قاچاق خبر داد.

سرهنگ "حیدر علی کیخای مقدم  گفت: ماموران ایست و بازرسی "شهید یدالهی" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در مسیر چابهار به جکیگور به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار بیان داشت: ماموران پلیس پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن ۲۶ تن مصالح ساختمانی قاچاق ازقبیل کاشی به ارزش تقریبی ۹۰۰ میلیون ریال فاقد هرگونه مجوز حمل کشف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به توقیف خودرو، خاطر نشان کرد: راننده متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی استان معرفی شد.

دستگیری باند سارقان حرفه‌ای احشام با ۱۹ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان زهک از انهدام باند سارقان حرفه‌ای احشام و کشف ۱۹ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "آیت الله قره گوزلو  گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام بررسی موضوع به طور ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس اگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان زهک افزود:کاراگاهان پلیس در بررسی‌های میدانی از صحنه‌های سرقت و انجام اقدامات تخصصی از دخالت یک سارق سابقه دار و حرفه‌ای در این سرقت‌ها به دست اوردند و پس از شناسایی محل سکونت وی، نامبرده را با هماهنگی مراجع قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ماموران دربازرسی از منزل این سارق سابقه دار یک دستگاه تلفن همراه مسروقه را کشف کردند، اظهار داشت: این متهم حرفه‌ای در تحقیقات تخصصی کاراگاهان پلیس به ۱۸ فقره سرقت احشام و یک فقره سرقت تلفن همراه با همدستی دو سارق دیگر اعتراف کرد.

سرهنگ قره گوزلو تصریح کرد: دو همدست این متهم نیز در یک عملیات غافلگیرانه در یکی از محلات حاشیه شهر زهک دستگیر و پس از انجام تحقیقات به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان زهک با اشاره به برخورد محکم نیروی انتظامی با سارقان، خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده تردد هر گونه افراد مشکوک در محل سکونت شان، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انهدام باند سارقان قطعات خودرو با ۱۵ فقره سرقت در زاهدان

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان از انهدام باند ۳ نفره سارقان قطعات خودرو با ۱۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "حمیدرضا اکبری" فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان گفت: در پی گزارش چند فقره سرقت قطعات خودرو و اموال داخل خودرو با شیوه و شگرد‌هایی مشابه در سطح شهر زاهدان موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

او افزود: به منظور پیشگیری از وقوع سرقت‌های مشابه و دستگیری سارقان با همکاری کلانتر یهای سطح شهر زاهدان واحد‌های گشتی هدفمندی راه اندازی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان تصریح کرد: تلاش پلیس برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه واحد گشت کلانتری ۱۱ درحین گشت زنی در خیابان "شهریار" زاهدان به یک دستگاه خودروی پراید یشمی رنگ با یک نفر سرنشین مشکوک که پس از توقیف و بازرسی از صندوق عقب آن تعدادی باطری، زاپاس و ضبط و پخش خودروی مسروقه کشف شد.

سرهنگ اکبری بیان کرد: راننده خودرو که توجیهی برای حمل این اقلام مسروقه نداشت پس از انتقال به کلانتری به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در ادامه تحقیقات به ۱۵ فقره سرقت قطعات خودرو و اموال داخل خودرو در سطح شهرستان زاهدان با همکاری ۲ تن از دوستان خود اعتراف کرد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد با هماهنگی قضائی در چند عملیات ضربتی، دیگر همدستان سارق به همراه یک فرد مالخر دستگیر و در بازرسی از مخیفگاه آن‌ها تعداد زیادی اموال مسروقه به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال کشف شد.

او  با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی از شهروندان خواست به منظور پیشگیری از سرقت، ضمن تجهیز خودروی خود به قفل فرمان، قفل پدال و سیستم ضد سرقت استاندارد، در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۱۸ تخته فرش سرقتی به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از کشف ۱۸ تخته فرش سرقتی به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال و دستگیری یک زوج سارق خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی گفت: در پی سرقت از یک انبار فرش درخیابان فردوسی شهرستان زابل، به دلیل حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۲ این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و انتظامی موفق شدند دراین خصوص یک زوج سارق ۳۴ و ۵۱ ساله را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاه آنان درخیابان فرخی سیستانی دستگیر کنند.

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه این زن وشوهر سارق، تعداد ۱۸ تخته فرش به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال کشف شد.

او با بیان اینکه متهمین در بازجویی‌های پلیسی به سرقت فرش‌ها با همدستی شاگرد فرش فروشی معترف شدند، ادامه داد: شاگردفرش فروشی طی یک عملیات دیگر دستگیر وبه همراه سایر متهمین تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل درپایان ضمن گلایه از برخی از صاحبان واحد‌های صنفی که با وجود انجام حجم زیادی از مبادلات اقتصادی، مبالغ اندکی برای امنیت محل کسب خود هزینه می‌کنند، تاکید کرد: انتظار پلیس از این عزیزان، ایمن سازی مناسب واحد‌های صنفی با استفاده از سیستم‌های هشداری و دوربین‌های پیشرفته است.

دستگیری سارق اموال داخل خودرو با ۶ فقره سرقت در "زابل"

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری سارق حرفه‌ای قطعات و اموال داخل خودرو با ۶ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی گفت:در پی وقوع چند فقره سرقت قطعات و اموال داخل خودرو با شیوه و شگردی مشابه در حوزه کلانتری ۱۲ شهرستان زابل، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران دایره تجسس این کلانتری قرار گرفت.

او افزود: به منظور پیشگیری ازسرقت‌های مشابه و دستگیری سارق گشت‌های هدفمندی در حوزه کلانتری راه اندازی شد.

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: سرانجام مأموران گشت انتظامی کلانتری ۱۲ با تیزبینی، سارق را درحین سرقت لوازم درون یک خودرو، در خیابان امام خمینی (ره) شهر زابل مشاهده و در یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل خاطرنشان کرد: متهم ۳۳ ساله پس از انتقال به کلانتری ابتدا منکر هرگونه سرقت شد، اما در تحقیقات تکمیلی و با توجه به شواهد و قرائن موجود لب به اعتراف گشود و در ادامه به ۶ فقره سرقت لوازم درون خودرو در سطح شهرستان زابل اعتراف کرد.

او  درپایان از شهروندان خواست: ضمن رعایت نکات امنیتی در هنگام ترک خودروی خود از گذاشتن هرگونه وسایل با ارزش از قبیل تلفن همراه، اسناد، شناسنامه، پول نقد و .. درون آن خودداری و در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار