کاهش ۱۶ درصدی مرگ و میر ناشی ازحوادث رانندگی در آذربایجان شرقی

مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی ازکاهش ۱۶ درصدی مرگ و میر ناشی ازحوادث رانندگی خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،علی صفائی فرد مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی  افزود:گفت: طی چهار ماهه اول سال‌جاری، ۲۷۱ نفر به علت حوادث ناشی از تصادفات رانندگی در استان جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته حدود ۱۶ درصد کاهش داشته است.

او اذعان کرد:از مجموع تلفات حوادث رانندگی طی چهار ماهه اول سال‌جاری در استان، ۲۳۱ نفر مرد و ۴۰ نفر زن بودند که هرکدام به ترتیب ۱۰ و ۳۹ درصد کاهش یافته است.

او  بیان کرد: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با ۱۸۱ فوتی در جاده‌های برون شهری و روستایی، ۶۳ نفر در مسیر‌های درون شهری، ۱۰ نفر در جاده‌های خارج از استان و نامعلوم و همچنین سایر راه‌ها گزارش شده است.

او  اظهارکرد: ۱۱ نفر از این تعداد نیز خارج از حریم جاده (موارد غیرترافیکی) و شش نفر نیز با فاصله بیش از ۳۰ روز از زمان تصادف فوت کرده‌اند.

صفائی فرد با اعلام این‌که درتیر ماه امسال ۷۷ نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با اعلام این‌که طی چهار ماهه اول امسال تعداد مصدومین حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی استان چهار هزار و ۸۱۷ نفر بوده است افزود: از این تعداد سه هزار و ۶۶۶ نفرمرد و هزارو ۱۵۱ نفر زن بودند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته حدود ۲۳ درصد کاهش یافته است.

صفائی فرد ادامه داد: در تیر ماه امسال نیز هزارو ۵۰۷ نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته حدود ۲۱ درصد کاهش داشته است.

به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی استان، تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در آذربایجان‌شرقی طی سال ۹۸ برابر با ۸۸۲ نفر بود که از این تعداد ۱۷۷ نفر زن و ۷۰۵ نفر مرد بوده است. مصدومین این حوادث نیز درسال ۹۸ بالغ بر ۱۷ هزار و ۱۲۶ نفر گزارش شده که چهار هزار و ۸۰۰ نفر از آنان زن و ۱۲ هزارو ۳۲۶ نفر مرد بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.