بستری ۱۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: هم اکنون ۱۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های کردستان بستری هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی ۲۹ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در کردستان خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های کردستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در مجموع ۲۹ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در استان کردستان شناسایی شده‌اند.

او با اشاره به شمار بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان کردستان تا ظهر امروز، گفت: هم اکنون ۱۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کردستان بستری هستند.

رضاعی با بیان اینکه شهرستان سنندج دارای بیشترین بیمار مبتلا به کرونا است، عنوان کرد: هم‌اکنون در بیمارستان توحید سنندج ۵۲ نفر و بیمارستان کوثر سنندج ۱۷ نفر بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: هم اکنون در امام خمینی (ره) سقز ۱۱ نفر، بوعلی مریوان یک نفر، فجر مریوان هشت نفر، شهید بهشتی قروه ۹ نفر، امام حسین بیجار ۱۴ نفر، بیمارستان سینا امام خمینی (ره) دیواندره دو نفر و رازی بانه شش نفر بستری هستند.

رضاعی به وضعیت بیماران بدحال در بیمارستان‌های سطح استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: هم‌اکنون ۳۲ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند.

او آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در استان کردستان از ابتدا تاکنون را ۴۲۳ نفر عنوان کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار کرونایی جان خود را از دست داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تا ظهر امروز ۸۱ نفر در سقز، ۱۴۶ نفر در سنندج، ۳۶ نفر در قروه، ۳۲ نفر در بانه، ۲۳ نفر در مریوان، ۲۵ نفر در بیجار، ۳۸ نفر در کامیاران، ۳۲ نفر در دیواندره و ۱۰ نفر در دهگلان جان خود را از دست داده‌اند.

او با اشاره به نظارت دانشگاه علوم پزشکی بر دفن افراد فوت شده به‌دلیل ابتلاء به ویروس کرونا، بیان کرد: همه موارد به‌صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط با این کار که از سوی وزارت بهداشت اعلام شده، دفن شده‌اند.

رضاعی خطاب به مردم استان کردستان گفت: روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینه را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک رعایت کنید در غیر این صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.