چگونه از سرطانی شدن گوشت‌های کبابی جلوگیری کنیم؟

متخصصان تغذیه هشدار می‌دهند که کباب کردن انواع گوشت باعث تولید ترکیب‌های سرطان زا در گوشت می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،متخصصان تغذیه هشدار می‌دهند که کباب کردن انواع گوشت باعث تولید ترکیب‌های سرطان زا از جمله آمین‌های هتروسیکلیک (HCA) در گوشت می‌شود.

خوشبختانه راه‌هایی برای کباب کردن وجود دارد که می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد: گوشت را در قطعه‌های کوچک‌تر برش دهید تا سریع‌تر پخته شوند. پخت و پز در دما‌های پایین می‌تواند خطر تولید ترکیبات سرطان‌زا را کاهش دهد.

گوشت‌های کم‌چرب یا بدون چربی را انتخاب کنید. کباب کردن این گوشت‌ها باعث کاهش دود حاوی هیدروکربن‌های مضر می‌شود. برای کباب کردن، مرغ، غذا‌های دریایی، بوقلمون بدون پوست و برش‌های بدون چربی گوشت گاو، بره و... را انتخاب کنید.


بیشتر بخوانید


گوشت را به طور مرتب روی شعله بچرخانید. با این کار HCA کمتری روی گوشت تشکیل می‌شود.

بهتر است گوشت کبابی را روی تور‌های مخصوص آلومینیومی یا فویل‌های آلومینیومی قرار دهید تا مانع از ریزش روغن روی آتش شود.

گوشت را ۳۰ دقیقه قبل از کباب کردن، در ترکیب سرکه بالزامیک یا آب لیمو و همچنین کمی روغن زیتون قرار دهید و آن را طعم‌دار کنید. این کار می‌تواند تشکیل HCA‌ها را با ایجاد سدی بین گوشت و شعله‌های آتش و دود، کاهش دهد.

منبع:دویچه وله فارسی

انتهای پیام/

برچسب ها: سرطان ، گوشت ، کباب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قریشی
۱۹:۰۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
یکی از دلایل سرطانی شدن گوشت کبابی دود ناشی از ریختن روغن کباب روی ذغال است که موقع بالا آمدن روی گوشت می نشیند . بهترین روش که من در یک رستوران مشاهده کردم حرارت از بالاست بجای اینکه شعله در زیر سیخ های کبابی قرار بگیرد در غیر اینصورت جریان مناسب هوا از کنار راه حل دیگری است که موجب میشود کمترین میزان این ترکیبات موجود در دود روی کباب بنشینند
آخرین اخبار