کلی کرافت از قطعنامه ضدایرانی دفاع کرد

نماینده آمریکا در سازمان ملل با وجود مخالفت‌های بین‌المللی و با اعلام اینکه قطعنامه ضدایرانی به شورای امنیت ارائه شده است، مدعی شد کشورهایی در خاورمیانه خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کلی کرافت، نماینده آمریکا در سازمان ملل با این که قطعنامه آمریکا برای تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی ایران با انتقاد و مخالفت زیادی در سطح بین‌المللی مواجه شده است، تلاش کرد تا از این قطعنامه دفاع کند و گفت تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، اقدامی است که کشورهایی در خاورمیانه خواستار آن شده اند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در بیانیه‌ای در توییتر مدعی شد: این قطعنامه اقدامی درست و بی‌پرده است. تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، اقدامی است که کشور‌هایی در خاورمیانه که از حمایت تهران از تروریسم دچار مشکل هستند، خواستار آن شده اند.


بیشتر بخوانید:


کلی کرافت مدعی شد: امروز ایالات متحده قطعنامه‌ای را برای تمدید ممنوعیت موجود در زمینه خرید و فروش تسلیحات متعارف توسط ایران به شورای امنیت ارائه کرد.

در بیانیه کرافت ادعا شده است: اقدامات ایران، به منازعه، هرج و مرج و مشکلات انسانی به طور گسترده دامن می‌زند. از شورای امنیت می‌خواهم پیامد‌های ناشی از اجازه دادن به لغو تحریم تسلیحاتی ایران را مدنظر قرار دهد.

کلی کرافت نوشت: شورای امنیت سازمان ملل متحد نمی‌تواند از رفتار ایران چشم‌پوشی کرده و دسترسی ایران را به تسلیحات پیشرفته آزاد کند. تمدید نشدن تحریم تسلیحاتی ایران، تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل پیش از این نیز هدف این کشور از انجام اصلاحات در پیش‌نویس قطعنامه مربوط به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را جلب نظر شورای امنیت عنوان کرد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا بار دیگر مدعی شد واشنگتن می‌تواند با استفاده از قطعنامه ۲۲۳۱ تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران را بازگرداند.

قطعنامه ۲۲۳۱ ذیل برجام در شورای امنیت به تصویب رسید. آمریکا در حالی مدعی است می‌تواند از این قطعنامه علیه ایران استفاده کند که خود دو سال پیش از برجام خارج شده است و دیگر عضوی از این توافقنامه نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار