اختلاف نظر درباره کمک کرونایی در آمریکا بسیار زیاد است

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد اختلاف نظر دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان درباره کمک دولت به مردم آسیب‌دیده از کرونا بسیار زیاد است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ام‌اس‌ان‌بی‌سی، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره بسته پیشنهادی دولت این کشور برای کمک به مردم آسیب‌دیده از همه‌گیری ویروس کرونا در ایالات متحده گفت اختلاف نظر دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در این باره بسیار بسیار زیاد است.

مجری شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی از پلوسی پرسید: ما همچنان هیچ پیشرفتی را از دور جدید مذاکرات دموکرات‌ها با کاخ سفید درباره بسته پیشنهادی کمک به مردم آمریکا نمی‌بینیم. چرا دموکرات‌های کنگره هیچ تماسی با کاخ سفید نداشته اند؟

پلوسی در پاسخ گفت: ارزش‌های ما بسیار با همدیگر متفاوت است. اجازه بدهید قبل از هر صحبتی، درباره نامزد جدید معاونت ریاست‌جمهوری برای ستاد انتخاباتی جو بایدن مطلبی بگویم. خانم کاملا هریس (سناتور دموکرات تازه کار ایالت کالیفرنیا) نه تنها فردی رنگین‌پوست است بلکه بهترین فردی است که جو بایدن می‌توانست برای این سمت معرفی کند.


بیشتر بخوانید:


رئیس مجلس نمایندگان آمریکا افزود: اما در مورد مذاکراتی که اشاره کردید، باید بگویم من در حال نوشتن نامه‌ای به همکارانم هستم تا به آن‌ها بگویم چقدر کودکان از تعلل در این مذاکرات لطمه می‌بینند.

پلوسی ادامه داد: برای مثال میلیون‌ها کودک آمریکایی امنیت غذایی ندارند. در قانون، ده‌ها میلیارد دلار منابع مالی برای تامین کمک‌های غذایی، کمک به زنان، کودکان و نوزادان، بانک‌های مواد غذایی در نظر گرفته شده است، در حقیقت بالغ بر ۶۰ میلیارد دلار. ولی جمهوری‌خواهان در طرح خود فقط ۲۵۰ هزار دلار در نظر گرفته اند، نه میلیون یا میلیارد، ۲۵۰ هزار دلار.

نانسی پلوسی در مصاحبه با این شبکه تلویزیونی افزود: خانم‌هایی که درباره امنیت غذایی فرزندان خود و یا وضع اسکان خود در آینده به شدت نگران هستند، این نگرانی سلامت آن‌ها را تهدید می‌کند. براساس نظر کارشناسان مراکزی مانند مرکز آمار خلع ید خانوار‌ها از مالکیت منازل استیجاری و دیگر موسسات معتبر، ما دست‌کم به ۹۰ میلیارد دلار بودجه برای توقف روند اخراج خانوار‌ها از منازل استیجاری نیاز داریم. ولی جمهوری‌خواهان در لایحه پیشنهادی خود هیچ مبلغی بدین منظور در نظر نگرفته اند و این موضوع غم انگیز و ناراحت کننده است.

رئیس کنگره آمریکا: پلوسی گفت وقتی صحبت از بچه‌هایی می‌شود که قرار است به مدرسه بروند، هیچ بودجه‌ای نداریم. همه اتفاق نظر دارند که برای آموزش‌های مجازی به اندازه آموزش حقیقی بودجه لازم است، ولی رئیس جمهور می‌گوید او می‌خواهد فقط برای مدارس دایر بودجه اختصاص بدهد حال آنکه سه چهارم مدارس بزرگ اعلام کرده اند که دوره‌های آموزشی خود را به شکل مجازی برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار