اخذ مجوز برای برگزاری آیین‌های محرم در اصفهان ضروریست

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: اخذ مجوز برای برگزاری آیین‌های مُحرم حتی مراسم‌ خانگی در استان اصفهان ضروریست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الله غلامی سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا شامگاه چهارشنبه در حاشیه برگزاری چهل و چهارمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، با اشاره به اینکه اصفهان هم‌اینک در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: همه مراسم ایام محرم تنها با اخذ مجوز می‌تواند برگزار شود.

او ادامه داد: کارگروه ویژه ایام محرم با محوریت اداره کل تبلیغات اسلامی استان، تشکیل و همه دستگاه‌های مرتبط با بحث مراسم محرم، در این کارگروه عضو هستند.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: مساجد، تکایا، هیات‌ها، حسینه‌ها و حتی روضه‌های خانگی که قصد دارند در این ایام، مراسم برگزار کنند، باید از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز دریافت کنند.

او تصریح کرد: برگزاری این آیین‌ها صرفاً در فضای باز امکانپذیر است لذا برگزاری مراسم در فضای بسته و منازل مُسقف ممکن نیست.

غلامی تاکید کرد: زمان برگزاری مراسم حداکثر ۲ ساعت است و مجریان مراسم باید با رعایت تمام موازین بهداشتی اقدام به برگزاری مراسم کنند.

او اضافه کرد: جابه‌جایی هیات‌ها و حرکت دسته‌جات ممنوع است و عزاداران صرفاً در یک مکان باز و با رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک می‌توانند مراسم خود را اجرا کنند.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: برگزاری مراسم در اماکن مُتبرکه با هماهنگی تولیت این اماکن و در فضای باز آن میسر خواهد بود.

او تاکید کرد: پذیرایی در طول مراسم بطورکلی ممنوع است و فعالیت ایستگاه‌های صلواتی سابق در سطح شهر صرفا به پخش نوا و نما‌های محرم و جمع‌آوری کمک‌های مومنانه معطوف می‌شود.

غلامی گفت: نذورات خام و خشک در راستای کمک به اقشار آسیب‌پذیر و نیت بانیان آن جمع‌آوری و بسته‌بندی می‌شود و در صورتی که امکان تغییر نذر وجود ندارد، با نظارت اداره بهداشت، پخت و بسته‌بندی و در خارج از مراسم توزیع خواهد شد.

او همچنین با اشاره به تجمع افراد در بوستان‌ها تاکید کرد: به کلیه شهرداری‌های استان ابلاغ شده که تجمع و اطراق در پارک‌ها ممنوع است و با همکاری نیروی انتظامی از فردا با این تجمع‌ها برخورد خواهد شد.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: در همین راستا روشنایی پارک‌ها هر شب ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

او خاطرنشان کرد: استفاده از اسباب بازی‌های پارک‌ها بدلیل امکان شیوع بیماری کرونا ممنوع است و استفاده از این وسایل تا اطلاع ثانوی مسدود می‌شود.

غلامی با اشاره به برخی گزارش‌ها مبنی بر تجمع برخی افراد در نقاطی از جمله پل خواجو، سی و سه پل، پل مارنان، پل شهرستان و کوه صُفه گفت: با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی، جلوی این تجمع‌ها گرفته می‌شود.

او اضافه کرد: همچنین محدودیت‌هایی در ورود به منطقه ناژوان، دهکده زاینده‌رود و باغ بهادران اعمال خواهد شد.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: برگزاری مراسم ترحیم و امثال آن بصورت محدود و صرفاً در آرامستان‌ها با جمعیت مشخص و رعایت فاصله ۲متری، بدون پذیرایی ممکن خواهد بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار