عزاداری هیات های مذهبی خراسان رضوی منوط به ثبت نام در سامانه بیرق است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: هیات‌های مذهبی در سطح خراسان رضوی برای برپایی مراسم سوگواری محرم، ملزم به مراجعه به پایگاه اینترنتی بیرق هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت ‌الاسلام و المسلمین هادی صاحبقرانی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: فعالیت هیات‌های مذهبی در سطح این استان برای برگزاری آیین‌های سوگواری ماه‌های محرم و صفر تنها با حضور سلامت ‌یاران حسینی در محل و محیط فعالیت این تشکل‌های مردمی امکان پذیر خواهد بود.

او افزود: این مهم در چارچوب یک برنامه اقدام با عنوان طرح سلامت ‌یاران حسینی با هدف پیشگیری از انتقال ویروس همه‌گیر کرونا با نظارت دقیق و کامل بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محیط فعالیت هیات‌های عزاداری ماه محرم صورت می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: کار ثبت‌نام هیات‌های مذهبی در سطح خراسان رضوی برای اخذ مجوز بهداشتی و ابلاغ پروتکل‌های لازم به منظور فعالیت‌های آیینی در ایام محرم، از روز سه‌شنبه این هفته، ۲۱ مرداد ماه آغاز شده است.

حجت‌الاسلام صاحبقرانی بیان کرد: بر این اساس هیات‌های مذهبی در سطح این استان برای برپایی مراسم سوگواری محرم، ملزم به مراجعه به پایگاه اینترنتی بیرق یا سامانه جامع خدمات هیات‌های مذهبی و مراکز فرهنگی به آدرس beyragh.mobi به منظور ثبت‌نام و اعلام مشخصات و فعالیت هایشان هستند.
 

بیشتربخوانید



او تصریح کرد: همه هیات‌های مذهبی ملزم به ثبت‌نام در سامانه بیرق می‌باشند، زیرا فعالیت آن‌ها در ایام محرم تنها با این اقدام ممکن خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت عزاداران حسینی در ایام محرم، تاکید کرد: دریافت گواهینامه سلامت از جامعه پزشکی برای هیات‌های مذهبی به منظور ثبت‌نام در سامانه بیرق ضروری است.

حجت‌الاسلام صاحبقرانی اظهار کرد: به این ترتیب دریافت گواهینامه سلامت و فعالیت نظارتی سلامت‌یاران حسینی جزو الزامات هیات‌های مذهبی برای اخذ مجوز فعالیت در ایام محرم است.

او افزود: اگر برخی هیات‌های مذهبی آیین‌های سوگواری ایام محرم برای ثبت‌نام در سامانه بیرق با هرگونه مشکلی مواجه شدند می‌توانند به ادارات سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در مشهد و دیگر شهرستان‌های این استان مراجعه کنند.


محسن ذاکریان رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: بخاطر بحران شیوع ویروس همه‌گیر کرونا، برپایی هرگونه مراسم آیینی در ماه محرم امسال می‌بایست از ابتدا تا انتها با رعایت کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی همراه باشد.

او افزود: بر این اساس به منظور برگزاری هرچه بهداشتی‌تر آیین‌های سوگواری حسینی و حفظ سلامتی و جان محبان اهل بیت (ع) طرح سلامت‌یاران حسینی در قالب برگزاری کلاس‌های آموزشی و سپس اقدامات جدی نظارتی اجرا می‌شود.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی ادامه داد: این سلامت‌یاران مسئولیت نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی را در جمع اعضای هیات‌های عزاداری و مراسم سوگواری ماه‌های محرم و صفر بر عهده دارند.

ذاکریان بیان کرد: علاقه‌مندان به مشارکت در طرح سلامت یاران حسینی می‌توانند جهت ثبت‌نام به آدرس salamatYaranHoseini.ir مراجعه کنند.

او تصریح کرد: کلاس‌های آموزشی برای متقاضیان مشارکت در این طرح، از روز ۱۹ مرداد ماه آغاز شده و تا روز سی‌ام همین ماه در دو نوبت صبح و عصر ادامه دارد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی تاکید کرد: داوطلبان ثبت‌نام شده مشارکت در طرح سلامت یاران حسینی پس از گذراندن کلاس‌ها و فراگیری آموزش‌های لازم، برای فعالیت در محل و محیط فعالیت عزاداری هیات‌های سوگواری محرم‌الحرام به کارگیری می‌شوند.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.