افزایش تولیدات بخش کشاورزی با توسعه کشت گلخانه‌ای

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای با هدف افزایش تولیدات کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، تورج نوروزی سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای با هدف افزایش تولیدات بخش کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برای وزارت برخوردار است که  از جمله مزایای توسعه این کشت می‌توان به صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش تولید در واحد سطح است.

او افزود: یکی از اهداف وزارت متبوع و سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزایش تولید بعضی از محصولات کشاورزی از جمله سبزی و صیفی و سوق دادن کشت این محصولات به سمت کشت‌های گلخانه‌ای است.

نوروزی صریح کرد: با توسعه کشت گلخانه‌ای در استان می‌توان به اشغال فضای کمتر، ایجاد اشتغال، افزایش تولید در واحد سطح و کاهش میزان آب مصرفی دست یافت و از دیگر اهداف مهم در استان که در دستور کار این سازمان قرار دارد توسعه واحد‌های گلخانه‌ای کوچک مقیاس زیر هزار متر در روستا‌های استان است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: صدور مجوزها، دریافت تسهیلات و احداث سازه برای راه‌اندازی گلخانه‌های کوچک مقیاس در استان بسیار آسان تر است و در حال حاضر ۶۹۸ هکتار از اراضی استان به کشت گلخانه‌ای اختصاص دارد که از این میزان سطح زیر کشت ۷۵ هزار تن انواع سبزی، صیفی و قارچ خوراکی و ۳۷۰ میلیون شاخه گل بریده و گلدان زینتی تولید می‌شود.

این مقام مسئول گفت: با توسعه کشت گلخانه‌ای در خوزستان، ضمن دستیابی به اهداف مهم وزارت متبوع و سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، گام موثری را در جهت افزایش تولید و تحقق شعار جهش تولید برخواهیم داشت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.