رکود در فعالیت تجاری مرز چذابه

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اهواز گفت: بخش عمده‌ای از صادرکنندگان خوزستان دارای بدهی معوق به دولت در قالب پیمان سپاری ارزی هستند که منجر به رکود در فعالیت تجاری مرز چذابه شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد نجفیان دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اهواز گفت: بخش عمده‌ای از صادرکنندگان خوزستان دارای بدهی معوق به دولت در قالب پیمان سپاری ارزی هستند که همین امر باعث شده تا بخش قابل توجه‌ای از فعالیت تجاری مرز چذابه دچار رکود شود.

او بیان داشت: با وجود اینکه روند صادرات کالا به عراق از مرز چذابه بعد از اعمال نکات بهداشتی مشترک بین جمهوری اسلامی و این کشور مجددا از سرگرفته شده است، اما تمایل و یا امکان انجام صادرات کالا‌های ایرانی از سوی تجار مشاهده نمی‌شود.

نجفیان با بیان اینکه برخی مجوز‌های وارداتی از سوی عراق صادر نشده است و این موضوع رکود پیش آمده در مرز چذابه را تشدید کرده است افزود: دیروز ۱۲ کامیون عراقی وارد بارانداز پایانه تجاری چذابه شدند و کالا‌هایی از جمله ایزوگام،گچ، یونولیت، مصنوعات پلاستیک و سنگ آهن دپو شده در انبار بارگیری کردند.

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اهواز گفت: یکی دیگر از مشکلات موجود در روند صادرات کالا‌های ایرانی، پرداخت نشدن مطالبات دولت عراق از سوی ترخیص‌کاران این کشور است که به مروز زمان در حال رفع آ‌ها هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.