تولید سالانه ۸ هزار تن کشمش در کاشمر

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: سالانه بالغ بر ۸ هزار تن کشمش در کاشمر تولید می‌شود و مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان در زمینه صنایع تبدیلی تاکنون ۲۷ فقره مجوز راه‌ اندازی کارگاه صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین محمدی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: سطح زیر کشت انگور در کاشمر ۳ هزار و ۴۰۰ هکتار است که سالانه بیش از ۶۲ هزار تن انگور برداشت می‌شود، ۳۵ درصد از این مقدار انگور تولیدی به مصارف تازه خوری، تولید شیره انگور و سرکه می‌رسد و مابقی انگور تولیدی، مازاد بر مصرف کشاورزان است که به تولید کشمش اختصاص می‌یابد.

او افزود: سالانه بالغ بر ۸ هزار تن کشمش در کاشمر تولید می‌شود که در همین رابطه مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان در زمینه صنایع تبدیلی مثل تصفیه و بسته بندی کشمش، سردخانه، سورتینگ و بسته بندی میوه تاکنون ۲۷ فقره مجوز راه‌اندازی کارگاه صادر کرده است.

مدیر جهادکشاورزی کاشمر ادامه داد: صنایع تبدیلی اجرا شده در این شهرستان شامل ۱۵ کارخانه تصفیه و بسته‌بندی کشمش دو واحد سردخانه و ۱۰ واحد صنایع وابسته است.
 
محمدی بیان کرد: بسته بندی کشمش در کاشمر به دو روش انجام می‌شود بسته بندی کشمش بدون شستشو که بدون پساب است و شست و شو و بسته بندی کشمش که پساب آن دارای آلودگی است، فرآوری کشمش به این روش به منظور رضایت مصرف کننده نیازمند مصرف آب زیاد در مرحله شست و شو و استفاده مجدد است .

او تصریح کرد: تصفیه پساب کارخانه از جنبه کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و کاهش مشکلات از کمبود آبدار آب دارای اهمیت است.

انتهای پیام//م. د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار