نوبخت:

تحریم آمریکا شکست خورد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت : اجرای برنامه‌های اقتصادی و طرح‌های عمرانی در کشور نشان می‌دهد که تحریم‌های آمریکا شکست خورده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور صبح امروز در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی مازندران با بیان اینکه به عنوان نماینده قوه مجریه از مردم به خاطر وجود مشکلات در کشور شرمنده هستم، گفت دشمن تلاش کرد همه راه‌های گشایش اقتصادی کشور را با فشار به مردم ببندد.
 
مبادلات ارزی ایران در حوزه صادرات و واردات سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار بود که با تحریم نفت ، بخش زیادی از این مبادلات مالی متوقف شد ولی سازندگی کشور متوقف نشد.
 
او افزود: در حال حاضر همه راه‌های انتقال پول بسته و مبادلات ۱۵۰ میلیارد دلاری کشور با تحریم‌ها دچار مشکل شده است.

 معاون رئیس جمهور ادامه داد: دشمن بدنبال ایجاد تابستانی داغ برای مردم ایران بود، اما مشاهده کردیم که تابستان در کشور خودشان داغ شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دشمن انتظار داشت ما نتوانیم حتی حقوق کارکنان دولت را پرداخت کنیم و در پرداخت یارانه دچار مشکل شویم، اما همه نقشه‌های آن‌ها خنثی شده و همه فعالیت‌های عمرانی و خدماتی بدون وقفه در کشور در حال انجام است.
 
نوبخت  افزود : امروز در حالی که با این تحریم ها حتی انتقال ارز ناشی از صادرات غیرنفتی نیز بسته شد و جلوی انتقال ارز برای خرید داروی کرونا و بیماران خاص نیز گرفته می شود ، ولی ما موفق شدیم با همه دشواری ها برنامه‌های اقتصادی و توسعه ای کشور را پیش ببریم و حتی پرداخت حقوق و یارانه نیر سر وقت انجام شده است.
 
او گفت: استکبار با اعمال انواع تحریم‌ها نه تنها اجازه صادرات نفت را نمی‌دهد بلکه تحریم‌ها را جهت تأمین منابع مالی برای تأمین داروی کرونا یا دارو‌های بیماران خاص نیز اعمال کرده است.

انتهای پیام / ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
شرمندگی به چه دردمردم می خوره
آخرین اخبار