تا پایان امسال؛

بازگشت ۲۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی گفت: تا پایان امسال ۲۰ واحدصنعتی راکد به چرخه تولید برخواهند گشت.

بازگشت ۲۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید در خراسان جنوبیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، پارسا مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی گفت: تا پایان امسال ۲۰ واحدصنعتی راکد به چرخه تولید برخواهند گشت و در هفته دولت ۲ پروژه گازرسانی در شهرک صنعتی بشرویه و خوسف به بهره برداری خواهند رسید.

او با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در سال جهش تولید اقداماتی در جهت تحقق شعار سال داشته باشیم، افزود:صنایعی که کمتر از ۵۰ نفر اشتغال داشته باشند جزو دسته کوچک و بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر باشند جزو صنایع متوسط قرارمی گیرند.

پارسا با بیان اینکه حدود  ۹۶ درصد از واحد‌های صنعتی خراسان جنوبی کوچک و متوسط هستند، بیان کرد: ۶۲ درصد از صنایع موجود استان مربوط به حوزه ساختمان و معدنی هستند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه صنایع کوچک بر اساس سه راهبرد شکل می‌گیرند، تصریح کرد: ایجاد صنعت کوچک در پایین دست صنعت بزرگ، پاسخ به نیاز‌های بازار‌های محلی و تکمیل زنجیره تولید و معدن در خراسان جنوبی شکل گرفته اند.

او با اشاره به اینکه به زودی صنایع مادر تخصصی همچون فولاد، سیمان، انواع کک و زغال سنگ در استان راه اندازی می‌شوند تاکید کرد: صنایع کوچک اگر با این نگاه شکل بگیرند مقاومتشان در فضای کسب و کار و پایداری بیشتری خواهند داشت.

پارسا به مهمترین طرح‌ های در دست اجرای شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان جنوبی اشاره و گفت: شهرک صنعتی سرایان با قابلیت معادن بنتونیت سه طرح فرآوری این محصول در حال راه اندازی است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی، بیان کرد: راه اندازی کلینیک کسب کار از دیگر برنامه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی در ساختمان فناوری اطلاعات است که این کلینیک برگرفته از چندین مشاور ایمنی، بهداشت و انرژی است که در آن مستقر هستند و واحد‌های صنعتی در صورت هر گونه مشکل می توانند به این مشاوران مراجعه کنند.


بیشتر بخوانید


او اظهار کرد: دراین کلینیک آزمایشگاه تخصصی برای آزمایش های مورد نیاز واحد های صنعتی و همچنین یک شرکت در زمینه فناوری اطلاعات استقرار دارند.

پارسا عنوان کرد: تمام دور های آموزشی که مورد نیاز صنایع کوچک است در محل این ساختمان برگزار خواهد شد تا آخرین نیاز های شهرک صعنتی برطرف شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی، تصریح کرد: در ۵ ماه نخست امسال ۵ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشتند و ۱۵ واحد صنعتی دیگر تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.  

او از رفع نیازهای فناورانه صنایع کوچک هم خبر داد و گفت: صنعتگران می توانند از طریق سامانه ESERVICISIPO.IR با مشاورین فناور نیاز خود را رفع کنند.

پارسا حمایت از استارت آپ ها را یکی دیگر از حمایت های شرکت شهرک های صنعتی استان دانست و افزود: تا تجاری سازی محصول همراه صنعتگر خواهیم بود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار