دسته‌گردانی و برپایی ایستگاه پذیرایی در محرم ممنوع است

فرماندار اردبیل گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا، دسته‌گردانی و برپایی ایستگاه‌های پذیرایی در ماه محرم ممنوع است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه، فرماندار اردبیل امروز در جلسه تشریح شیوه برگزاری مراسم سوگواری ماه محرم در اردبیل گفت: مکان مورد استفاده تمامی هیات‌ها و محلات که متولی عزاداری هستند، نیز باید به تایید دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت برسد.

 او بیان کرد: برای برگزاری آیین‌های عزاداری مکان‌های بزرگ ورزشی، مدارس ، فضاهای رو باز در اختیار هیات‌های مذهبی قرار خواهد گرفت.

امامی یگانه با بیان اینکه نحوه برگزاری عزاداری نیاز به وحدت رویه و انسجام بیشتری دارد، اظهارداشت: هدف ما برگزاری مراسم عزاداری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است.

او با اشاره به شرایط خاص و ویژه مربوط به ویروس کرونا افزود: در رابطه با حفظ سلامت مردم با جدیت پیش خواهیم رفت، چرا که برخی از ناهماهنگی‌ها ممکن است موجب صدمات شود. 

فرماندار اردبیل گفت: مطابق دستورالعملی که ابلاغ شده ، مسوولیت اجرایی با سازمان تبلیغات اسلامی بوده، اما دستگاه‌ها با بسیج تمام توان خویش، آماده پشتیبانی، ارائه تیم‌های نظارت و تامین امکانات خودرویی  هستند.

امامی یگانه افزود: هدف این است که طرح  هر خانه یک حسینیه  اجرا شده  ‌و مردم از طریق صدا و سیما  و رسانه‌ها به پیگیری برنامه‌های عزاداری بپردازند تا از ایجاد  تجمع جلوگیری شود.

او گفت: طبق هماهنگی با صدا و سیما، مقرر  شده که برنامه‌های مرتبط با عزاداری صدا و سیما در ساعات مشخصی پخش و بازه زمانی برنامه‌های پخش شده نیز افزایش یابد. 

فرماندار اردبیل در ادامه از همراهی روسای محلات ششگانه اردبیل در عمل به تصمیمات ستاد کرونا قدردانی کرد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.