بستری شدن روزانه ۱۰۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های مشهد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر روزانه ۱۰۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این شهر بستری می‌شوند که نسبت به گذشته کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر حمیدرضا رحیمی دبیر کارگروه اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماران زیادی بر اثر کرونا در بیمارستان‌های مشهد بستری هستند هر چند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک خوشبختانه طی هفته اخیر شاهد کاهش تعداد مبتلایان بستری ناشی از کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی بوده‌ایم.

او افزود: در حال حاضر روزانه ۱۰۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های مشهد بستری می‌شوند که نسبت به گذشته کاهش یافته است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: روزانه حدود ۵۰۰ نمونه ابتلا به ویرس کرونا از بیماران کرونایی مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گرفته می‌شود.
بیشتربخوانید


رحیمی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در صورت تداوم کاهش مبتلایان، امور درمان بیماران کرونایی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد متمرکز می‌شوند و به زودی بیمارستان قائم (عج) مشهد از پوشش این گونه بیماران خارج شده و به عنوان بیمارستان پاک از کرونا معرفی خواهد شد.

او با اشاره به تماس روزانه هزار نفر با سامانه ۱۹۱ پیرامون کرونا در خراسان رضوی تصریح کرد: کارشناسان این سامانه اعم از پزشک و پرستار به تمامی پرسش‌های مردم در خصوص پیشگیری و درمان کرونا، آزمایش کرونا و قرنطینه پاسخ می‌دهند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  تاکید کرد: از مردم تقاضا داریم با مشاهده علائم مشکوک به کرونا مانند تب و سرفه به مراکز خدمات جامع ۱۶ ساعته مراجعه نکنند بلکه قبل از هر اقدام ابتدا با کارشناسان سامانه ۱۹۱ مشاوره کنند.

 
منبع:ایرنا
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.